رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- داستان قاچاق میوه ماجرای غم انگیز تولیدکننده داخلی ست و داستان امروز و دیروز نیست. میوه های از آب گذشته که برای نابودی باغدار ایرانی کمر بسته اند در سکوت سنگین متولیان راه خود را می روند.
کد خبر: ۱۹۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 08 March 2016
میوه های قاچاق که بیشترآنها وارد میدان میوه و تره بار تهران می شود این روزها تحت غضب اند اما آیا با پاک کردن صورت مساله با گرفتن و بستن و سوزاندن پاک می شود؟

حسین مهاجران، رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با تابناک با بیان این که شهرداری از ورود میوه های قاچاق به میدان تره بار تهران با خبراست، گفت: سازمان میادین به خوبی از ورود میوه های قاچاق با خبر بوده و حتی درغرفه های آنها عرضه می شد و حتی خریداری هم می کردند.

وی افزود: این میوه ها در ابتدا ازبازارچه های مرزی که مجاز بودند فقط به اندازه مصرف محلی وارد کنند،قاچاق می شد و بعد به صورت تریلی وارد وارد وسپس در سردخانه های حاشیه های تهران تخلیه و با وانت و برچسب دیگری وارد میدان میوه و تره بار تهران می شد، که به تدریج بازرسی اتاق اصناف در میدان تره بار تهران مستقر شد،این میوه ها کشف و در این زمینه پرونده هایی نیز تشکیل شد. اکنون این میوه ها از سردخانه های اطراف تهران به شهرستان ها رفته و باز هم همچنان پنهانی و قاچاق وارد می شود.

حسین مهاجران سپس ادامه داد: این که این تریلی ها از چه طریقی وارد می شوند، نقل های بسیاری ست، برخی می گویند،از طریق بازارچه ها مستقیم وارد می شود، یا از طریق گمرک که حتی گفته می شود از گمرک شهید رجایی سه هزار تریلی روزانه وارد می شود. این میوه ها به قدری وارداتش آزاد بود که به صورت دهن کجی به قانون گذار درآمده بود، که تریلی میوه قاچاق کف میدان وارد می شد و میوه قاچاق پیاده می کرد.

رییس اتحادیه میوه فروشان در ادامه افزود: در دولت قبل میوه های قاچاق به صورت گسترده وارد می شد و هیچ سخت گیری هم نبود اما در این دولت این سخت گیری ها وجود دارد.شهرداری هم در این میان فقط مالک میدان است، واردکنندگان و دلالان در حجره ها مستقراند،هم خود شهرداری دخالت نکرد وهم قانون اجازه نداد و بازرسی اتاق اصناف متولی این مساله است،یعنی از زمانی که مقام معظم رهبری دستور مبارزه با این مساله را دادند،همه کسانی که در این زمینه باید وارد می شدند، بسیج شدند.


منبع: تابناک
برچسب ها: میوه ، قاچاق ، تره بار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار