مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به انتشار اخباری در خصوص عدم پرداخت چندماهه حقوق برخی کارگران مترو واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۶۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 10 January 2016
محسن نایبی صبح امروز در حاشیه تست سرد خط ویژه مترو فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران در خصوص عدم پرداخت حقوق کارگران مترو با بیان اینکه بر اساس قراردادی که شرکت بهره‌برداری مترو با شرکت‌های پیمانکاری دارد آنها موظفند در صورت عدم پرداخت اعتبارات از سوی مترو تا سه ماه حقوق کارگران خود را پرداخت کنند گفت:‌ قطعا اگر مترو پولی به پیمانکارانش پرداخت نمی‌کرد آنها از ما شکایت می‌کردند.

وی افزود: شرکت مترو می‌تواند براساس حساب و کتابی که با پیمانکاران دارد پول به کارگران پرداخت کند اما داستان هر شرکت با دیگری متفاوت است و براساس ضمانتنامه‌هایی که نزد ما دارد این اقدام انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به این سوال که چرا شرکت مترو با پیمانکاران بد حساب همکاری خود را ادامه می‌دهد و آیا امکان فسخ قرارداد با این پیمانکاران وجود دارد یا خیر؟ به ایسنا گفت: تا کنون فردی به ما مراجعه نکرده که بگوید 9 ماه است که حقوقی دریافت نکردیم ضمن اینکه ما بر اساس تاریخ قرارداد فعالیت خود را ادامه می‌دهیم و در آخر اگر پیمانکاری خوش حساب نباشد قطعا همکاری خود را ادامه نمی‌دهیم و در بلک لیست قرار می‌گیرد.

وی مجددا با تاکید بر این مطلب که کارگری نداریم که 9 ماه حقوق دریافت نکرده باشد گفت: سندی رسمی بدهند و حتی شکایت کنند تا ما بتوانیم به صورت مستند این مسئله را پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هنگامی که خبرنگاران این موضوع را رسانه‌ای می‌کنند شما نسبت به بررسی آن اقدام نمی‌کنید گفت: اسم بیاورید که چه پیمانکاری حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده تا برویم بررسی کنیم چرا که ما در طول سال بررسی‌هایی را انجام می‌دهیم و نمی‌گوییم که هیچ مشکلی وجود ندارد. اما کارگرانی باید وجود داشته باشند که حداقل یک ماه است حقوق نگرفته‌اند.

نایبی در واکنش به اظهارات خبرنگاری که نام شرکت پیمانکاری را برد که در خط چهار، یک و دو مترو فعال است و حتی عیدی سال گذشته را پرداخت نکرده و کارگرانش حتی هشت ماه اضافه کار و چهار ماه حقوق دریافت نکرده‌اند، گفت: این موضوع بررسی می‌شود اما فکر نمی‌کنم که کارگری باشد که هشت ماه است که حقوق نگرفته است.

چندی پیش کارگران متروی تهران جلوی شهرداری تهران تحصن کرده و اعلام کردند که ماه‌ها است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار