رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران درباره عدم رعایت مقررات ملی ساختمان در نصب سیستم های گرمایشی،گفت: دستگاه های نظارتی ما ضعیف عمل می کنند و شورای شهر نیز نقش نظارتی خود را به درستی ایفا نمی کند.
کد خبر: ۱۳۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 18 November 2015
محمدحقانی با اشاره به اینکه مقررات ملی ساختمان به عنوان سند ایمنی و کیفیت ساخت و سازها  مورد بی توجهی مجریان و سازندگان قرار گرفته است، گفت: وقتی حق امضاها خرید و فروش می شود، طبیعتا سازندگان الزامی برای رعایت این مقررات نمی بینند.

وی با اشاره به اینکه  در هر کاری باید حداقل استانداردها رعایت شود، توضیح داد: متاسفانه موج گسترده استفاده از پکیج موجب شده بحث آلودگی فضای داخلی منازل جدی شود و چنانچه برای این مساله راه حلی اندیشیده نشود، در آینده دچار مشکل می شویم.

حقانی در پاسخ به این سوال که استفاده از پیکج طبق اظهارات رسمی مسوولان، مخاطرات بسیاری برای سلامت مردم دارد، ولی استفاده از آن برخلاف مقررات ملی ساختمان به شدت در حال گسترش است،اظهار کرد: این اقدام خلاف استاندارد بوده و باید مقررات ملی ساختمان در خصوص آن رعایت شود.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر  تهران در پاسخ به این سوال که انبوه سازان برای اینکه این مقررات را رعایت کنند، نیاز به چه امکانات و مشوق هایی دارند،  گفت: آنچه هم اکنون در حوزه ساخت و ساز نیازمند آن هستیم، اجرای مقررات و نظارت دقیق است که  متاسفانه وجود ندارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار