معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 19 از اجرای مرحله دوم آموزشهای فرهنگی خط سفید به کودکان و نوجوانان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ 15 November 2015
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، رضا زلفی با اشاره به اتمام عملیات اجرایی زیرساختهای طرح خط سفید در شهر تهران گفت: مرحله دوم آموزش های قوانین خط سفید براساس بسته آموزشی ارائه شده از سوی معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ویژه کودکان و نوجوانان رده های سنی مختلف از اواسط مهر آغاز و این آموزش ها تاکنون به 3 هزار دانش آموز ارائه شده است.

وی افزود: آموزشهای مرحله دوم با توجه به رده های سنی طبقه بندی شده انجام می شود و براین اساس کودکان تا 3 سال از طریق خانواده، 3 تا 5 سال از طریق خانواده و مهدهای کودک، 6 تا 8 سال مدارس از طریق پیش دبستانی ها، 9 تا 11 سال از طریق مدارس مقطع ابتدایی، 12 تا 14 سال از طریق مدارس مقطع راهنمایی و 15 تا 18 سال از طریق مدارس مقطع دبیرستان آموزش خواهند دید.

همچنین آموزشهای ویژه مادران جهت انتقال به کودکان در سراهای محلات صورت می گیرد.
به گفته زلفی آموزشهای عمومی شامل آگاهی های عمومی، خطرات محیط ترافیک، باورهای عمومی، لزوم آموزش ترافیک، بسته های اجتماعی، عملکرد صحیح سایر کاربران مثل رانندگان و دوچرخه سواران، بهسازی معابر و وسایل نقلیه، منافع استفاده از تجهیزات ایمنی و توسعه اقدامات نظیر چاپ آگهی، بروشور و کتابچه، افزایش سطح سلامت اجتماعی و کاهش ریسک تصادفات می شود.

وی تصریح کرد: در مرحله اول آموزشهای خط سفید، 18 هزار نفر شامل دانش آموزان، رانندگان تاکسی و اتوبوس، کودکان و بانوان تحت آموزش قرار گرفتند و در راستای آموزشهای مرحله دوم نیز روزانه 60 تا 70 نفر در بوستان ترافیک منطقه 19 از آموزشهای ترافیکی بهره مند می شوند.

زلفی خاطرنشان کرد: آموزش تاکسیرانان در این بوستان به اتمام رسیده و مرحله دوم آموزش رانندگان اتوبوس نیز در این بوستان انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار