عکسبرداری هوایی و لیزراسکن از شهرستان پاکدشت توسط سازمان جغرافیایی کشور در حال انجام است.
کد خبر: ۱۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ 11 March 2015

به گزارش فارس هم‌اکنون عکسبرداری هوایی و لیزراسکن از شهرستان پاکدشت توسط سازمان جغرافیایی کشور عکسبرداری هوایی و لیزراسکن در این شهرستان در حال انجام است.

داریوش پازوکی، شهردار پاکدشت در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: این نوع عکسبرداری با پرنده‌ای به نام «ژایروکوپتر» و با دقت بسیار بالا در حال انجام است.

وی گفت: عکس‌های تهیه شده، قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای دارند که در ارتباط با تهیه نقشه‌های مورد نیاز شهر و طرح‌های مهم شهری از جمله طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، طرح جامع فضای سبز شهری، طرح مهار آب‌های سطحی «به‌منظور تصفیه و استفاده مجدد» و طرح ساماندهی منظر شهری و تبلیغات محیطی و دیگر طرح‌های مرتبط با حوزه مدیریت شهری کاربرد دارد.

پازوکی با بیان اینکه امروزه علمی کردن فعالیت‌های مدیریت شهری یک ضرورت است، افزود: توسعه پایدار و متوازن شهر نیازمند رعایت و اصلاح زیرساخت‌های مورد نیاز به طور اصولی است که با تهیه نقشه‌ها و طرح‌های مربوطه در این راستا کارهای مفیدی در شهر پاکدشت در حال انجام است.

شهردار پاکدشت در پایان با توضیح اینکه پاکدشت شهری است که به جهت قرار گرفتن در مسیر هوایی فرودگاه‌های تهران و پرواز با ارتفاع پایین هواپیماها و همچنین قرار گرفتن در مجاورت منطقه نظامی پارچین امکان عکسبرداری در آن وجود نداشته است که امیدواریم با انجام این نوع از عکسبرداری با استفاده از «ژایروکوپتر» توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز مدیریت شهری پاکدشت را برای انجام خدمت بهینه به مردم شهیدپرور این شهرستان فراهم آوریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار