امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح کرد؛
تابناک تهران- خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه تیم مذاکره کننده توانست با شجاعت، امانت و دیپلماسی دقیق حرکت کند، گفت: باید جلوی نفوذ دشمن به کشور گرفته شود و طبیعتا این مهم نیازمند حصارکشی است.
کد خبر: ۱۲۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 06 November 2015
آیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های امروز  (15 آبان‌ماه) اظهار داشت: از آن زمان که ما خودمان را شناختیم، آمریکا در ایران دست به استعمار و استبداد زده بود و این وضع امروز هم در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه حکام آل‌سعود پست و نوکر آمریکا و اسرائیل هستند، تصریح کرد: حکام آل‌سعود با وجود اینکه خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند، در یمن کوچک و بزرگ را به خاک و خون می‌کشند و در این میان جمهوری اسلامی توفیق داشته تا در برابر گروه‌های تکفیری مثل داعش بایستد و به آنها هشدار دهد.

امامی کاشانی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در نشست اخیر وین که درباره بحران سوریه تشکیل شد، اظهار داشت: مشاهده کردیم که چگونه تیم وزارت خارجه در نشست وین نظر خود را مبنی بر حمایت از سوریه حاکم کرد و این نشان دهنده همان اقتدار و عزت ایران اسلامی است.

وی در ادامه اظهارات خود، با اشاره به موضوع برجام و اینکه دشمنان اسلام خواستار محو کلی ایران بودند، گفت: باید جلوی نفوذ دشمن به کشور گرفته شود و طبیعتا این مهم نیازمند حصارکشی است و این حصار همان توحید ماست که مثل یک دیوار اجازه ورود دیگران را نمی‌دهد.

امامی کاشانی در همین باره اضافه کرد: اقتصاد، اخلاق و سیاست کشور باید حصار داشته باشد. این حصار و سقف زدن ضروری است، اما کافی نیست.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه ضمن یادآوری حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب از برجام گفت: تیم مذاکره کننده توانست با شجاعت، امانت و دیپلماسی دقیق حرکت کند و امیدواریم بتواند با درایتی که تاکنون از خود نشان داده و نیز دعای ملت، برجام را آنطور که هست، اجرا کند.

وی با بیان اینکه تنها حصارکشی در برابر نفوذ دشمن کافی نیست، گفت: ما دور یک زمین حصار می‌کشیم تا دزد وارد آن نشود، اما یک عده‌ای هم می‌خواهند وارد این خانه شوند و به فرش و وسایل زندگی احتیاج دارند و باید اینها تامین شود.

امامی کاشانی با اشاره به لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: عالمان و کارشناسان اقتصادی در مجلس باید نظرات خود را پیرامون اقتصاد کشور مطرح کنند و دولت هم باید طرح و لایحه بدهد و چنانچه در برخی قوانین مثل قانون کار اشکالاتی وجود دارد، باید رسیدگی شود.

وی گفت: اگر برجام به نتیجه برسد، خودش یک در است، لیکن راه‌های دیگر نیز وجود دارد. اگر اقتصاد مقاومتی درست شد، مملکت رشد خواهد کرد. اگر دور خانه را حصار کشیدیم و وسایل آن را نیز تامین کردیم، دیگر به بیگانگان احتیاجی نخواهیم داشت و از آنها مطالبه نمی‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار