کد خبر: ۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ 01 March 2015
یک هفته پیش مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران مدعی شد فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18، تهران را تبدیل به اهواز خواهد کرد. به گفته او وجود این معادن مشکلات متعددی در زمینه‌های زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان تهرانی به وجود آورده است. حالا رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران می‌گوید مقدمات تعطیلی این کارخانه‌ها فراهم شده است.

شورای شهر تهران معتقد است فعالیت این کارخانه فضاهای خطرناکی به وجود آورده است علاوه بر اینکه این کارخانه می‌بایست 20 سال پیش فعالیتش به اتمام می‌رسید چرا که به عمق قرارداد خود رسیده است.
 
این کارخانه «ریزگردهای خطرناکی» تولید می‌کند که برای سلامت شهروندان تهرانی خطرناک است. علاوه بر اینکه به گفته رئیس شورای شهر تهران حتی شن و ماسه‌ای که این کارخانه تولید می‌کند قابلیت استفاده در ساختمان‌سازی را ندارد چون در بتن سایش پیدا می‌کنند.
 
رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفتگو با CHN با تاکید بر اینکه حکم پلمپ این کارخانه 20 سال پیش صادر شده اما تا امروز اجرایی نشده است، می‌گوید: حدود یک ماه پیش تذکری در این زمینه داشتیم که پس از آن ستاد اجرایی فرمان امام از شورا درخواست جلسه کرد و گزارش‌هایی به شورا ارائه کرد.
 
به گفته حافظی گزارش‌هایی که به شورا ارائه شده، نشان می‌دهد «مقدمات تعطیلی این کارخانه فراهم شده است» و فعالیت کارخانه از 3 نوبت کاری به یک نوبت کاهش پیدا کرده است و به گفته مسئولان آن پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال فعالیت آن مجموعه هم متوقف شود
 
اما رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران نگرانی دیگری هم دارد. به اعتقاد او خطر بعدی در این منطقه این است که اگر مجموعه تعطیل شود نباید آن «400 هکتار ابرگودال‌هایی» که وجود دارد رها شود. باید بی درنگ عملیات ساخت فضای سبز در این 400 هکتار آغاز شود که آنجا به محل تجمع سگ‌های ولگرد و مسائل حاشیه‌ای و به یک معضل زیست‌محیطی جدید تبدیل نشود.
 
او با تاکید بر اینکه کارگران آن مجموعه هم به جاهای دیگر منتقل می‌شوند، اضافه می‌کند: شهرداری آنجا سرمایه‌گذاری نخواهد کرد چون آنجا متعلق به بخش خصوصی است اما شهرداری می‌تواند آنجا را مدیریت کند تا انجام پروژه سرعت بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار