صفویه با اشاره به تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی سبک زندگی خانواده های ایرانی، گفت: سبک زندگی غربی از دریچه اینستاگرام ترویج می شود.
کد خبر: ۷۱۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 02 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ «فاطمه صفویه» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره روند تغییر سبک زندگی افراد جامعه در مواجهه با شبکه های اجتماعی گفت: دسترسی راحت، نصب روی گوشی تلفن همراه و امکان به اشتراک گذاری عکس و مطلب در کمترین زمان باعث شده است تا اینستاگرام در میان کاربران فضای مجازی از محبوبیت برخوردار باشد.

 

 کارشناس و پژوهشگر فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: دسترسی راحت به اینستاگرام باعث شده است تا افرادی که به دلیل مشغله کاری، فرصت زیادی برای استفاده از شبکه های اجتماعی ندارند،‌ این قابلیت فراهم شده که در زمان کم، تصاویر فعالیت های روزمره شان را با دیگران به اشتراک بگذارند و از طرفی کاربران خودشان صاحب صفحه اینستاگرامی خود هستند.

 

وی با بیان اینکه ارائه تصاویری از نوع پوشش و لباس، غذا خوردن، تفریحات و هر آنچه که در طراحی «سبک زندگی» موثر است، زمینه تجمل گرایی را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: ارائه تصویری از زندگی روزمره کاربران باعث شده است تا انتظارات مردم از سبک زندگی خود و آنچه که در زندگی به آن دسترسی دارند افزایش یابد.

 

پژوهشگر فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به ترویج مصرف گرایی و مدگرایی به ویژه در بین نوجوانان و جوانان توسط اینستاگرام، گفت: نسل جوان به دلیل زمان زیادی که صرف حضور در فضای مجازی می کنند، بیشترین تاثیرپذیری را از سبک زندگی در اینستاگرام می پذیرند.

 

صفویه با بیان اینکه کاربران اینستاگرام یک نوع زندگی مجازی برای خود در این شبکه اجتماعی تعریف می کنند، خاطرنشان کرد: غرق شدن در سبک و سیاق زندگی مجازی و تحت تاثیر انواع اطلاعات، تصاویر و محتوای غربی، هنجارشکنانه و نامتعارف قرار گرفتن باعث می شود تا نسل جوان از زندگی واقعی فاصله بگیرد.

 

پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی سبک زندگی خانواده های ایرانی، گفت: سبک زندگی غربی از دریچه اینستاگرام  ترویج می شود.

 

وی با اشاره به جذابیت ها و سرگرمی های موجود در فضای مجازی به ویژه شبکه اجتماعی اینستاگرام، گفت: کاربران فعال در فضای مجازی باید مراقب باشند تا تحت تاثیر تغییرات خزنده و نامحسوسی که به واسطه برنامه ها و القائات فضای مجازی ایجاد می شود، قرار نگیرند.

 

 کارشناس و پژوهشگر فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: سرگردانی و رها شدگی در شبکه های اجتماعی، بی هدفی، حضور کنترل نشده، ترویج مدهای نامتعارف و رفتارهای هنجارشکن از جمله آسیب ها و تهدیدات اینستاگرام است که می تواند در بلند مدت به تغییر روش و منش زندگی خانواده ها و تغییر سلیقه افراد جامعه منتهی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار