معاون شهردارتهران: دوران جولان خودروهای شخصی درپایتخت تمام شده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با رد انتقادات مطرح شده نسبت به اجرای مسیر فرامنطقه ای اتوبوسرانی خیابان های بهشتی،مطهری گفت: دوران جولان خودروهای شخصی در پایتخت به پایان رسیده و اکنون دوره توجه به وسایل نقلیه عمومی است.
کد خبر: ۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳ 16 February 2015

سیدجعفر تشکری هاشمی افزود: اگر به دنبال حل مشکلات گسترده شهر تهران از جمله ترافیک و آلودگی هوا هستیم بدون شک باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه خط اتوبوسرانی مزبور هیچ بخشی از سطح تردد فعلی خودروهای عبوری را درخیابان های شهید بهشتی و مطهری اشغال نمی کند ،گفت: در این خیابان به دنبال ایجاد فضا از طریق حذف پارک های حاشیه ای یک طرف خیابان هستیم که به طور معمول با اشغال خودروهای نمایشگاه داران این معابر روبرو است.

معاون شهردار تهران افزود: حاشیه خیابان ملک خصوصی هیچ کس نیست و شهرداری تهران در ارتباط با حذف پارک های حاشیه ای این خیابان ها وظیفه خود را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه مسیر اتوبوسرانی یادشده بدون نصب جداکننده فیزیکی در این دو خیابان ایجاد می شود، تصریح کرد: برای حرکت اتوبوس های ویژه این مسیر در جهت خلاف حرکت خودروهای عبوری خواهد بود تا دسترسی مردم به مکان های مورد نیاز خود در طول این مسیر آسان شود.

تشکری هاشمی از کنترل مکانیزه این خط توسط دوربین های تصویری خبر داد و افزود: امیدواریم اعضای شورای شهر تهران همچون مردم به توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت به عنوان راه حل مشکلات بنگرند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه همواره باید نیازمندی های اکثریت شهروندان در نظر گرفته شود خاطرنشان کرد: خیابان های پایتخت تنها به صاحبان خودروها تعلق ندارد و افراد فاقد خودروی شخصی هم شهروند تهران محسوب می شوند.

وی با اشاره به انجام مطالعات گسترده برای اجرای این طرح، افزود: عملی ساختن این طرح به عنوان یکی از فعالیت های اجرایی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیازمند مصوبه شورای شهر تهران نیست و این شورا هرساله کلیات اقدامات و برنامه های شهرداری را تصویب می کند.

به گفته ی وی، شهرداری تهران به دنبال همکاری با همه اعضای شورای شهر تهران است و آمادگی دارد تا در ارتباط با این طرح، شنونده سخنان صاحبنظران و اعضای شورای شهر تهران باشد.

پیش از این «محمدمهدی تندگویان» عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از اجرایی شدن طرح مزبور، مشکل اساسی آن را نداشتن پشتوانه مطالعاتی لازم دانسته بود و اینکه در صورت ساخت این مسیر، ترافیکی فاجعه آمیز در این خیابان ها بوجود خواهد آمد.

وی همچنین از مخالفت کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اجرای این طرح خبر داده بود.

مسیر لوپ (حلقه) خیابان های شهید بهشتی ، شهید مطهری اولین خط فرامنطقه ای اتوبوسرانی شهر تهران است که کارهای اجرایی آن در مراحل پایانی قرار دارد و قرار است بزودی راه اندازی شود.

همچنین چهار خط فرامنطقه ای برای شهر تهران تعریف شده که هر کدام از آن ها چندین منطقه شهر تهران را طی می کنند.

این خطوط به این دلیل فرامنطقه ای نامگذاری شده اند که از چندین منطقه شهر تهران عبور کرده و در طول مسیر خود با خطوط متعدد بی آر تی و ایستگاه های مترو تهران تقاطع دارند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار