رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از ادامه روند تخریب باغات و خشک شدن توتستان ستارخان خبر داد و گفت: دسته بندی سیاسی مدیران شهری آفت باغات پایتخت شده و شهرداری در زمینه حفظ باغات نمره قبولی ندارد.
کد خبر: ۵۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 24 June 2015
رحمت الله حافظی عضوشورای شهرتهران، روزچهارشنبه در جریان دیدار از توتستان خیابان ستارخان پایتخت افزود: مجموعه باغات روبروی برق آلستوم بنا به اظهار افراد محلی تا سه سال گذشته سرسبز بوه و در کنار پیاده روها محصولات این باغ از جمله انجیر، انار و توت به مردم فروخته می شد.

وی خشک شدن توتستان در خیابان ستارخان را نمونه ای از تخریب باغات عنوان کرد و گفت: صدها مورد مشابه این باغ در شهر تهران وجود دارد.

حافظی با اشاره به وظایف قانونی شهرداری برای حفظ فضای سبز و باغات افزود: بر اساس قانون اگر باغی مالک خصوصی دارد و مالک در تامین آب و آبیاری باغ ناتوان است، شهرداری موظف است باغ را آبیاری کند و هزینه ها را مطالبه کند.

حافظی خاطرنشان کرد: درخصوص این توتستان شهرداری وظیفه قانونی خود را انجام نداده و درختان آن ایستاده مرده اند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران شهرداری را یک مجموعه و نهاد خدماتی دانست و عنوان کرد: شهرداری مدعی است که به یک نهادی فرهنگی و اجتماعی ارتقا یافته، زمانی این ادعا پذیرفتنی است که شهرداری وظیفه خدماتی خود را به خوبی انجام دهد و رضایتمندی مردم حاصل شود. 

وی با اشاره به پلاک های ساخته شده در شرق این باغ و ساختمان هشت طبقه درشمال آن افزود: هنگامیکه اطراف این باغ ساخته شده آبیاری این زمین را قطع کرده و قصد ساخت و ساز دارند.

وی ادامه داد: انتظار داریم به جای اینکه شهرداری به دنبال تراکم فروشی، خشک شدن درختان و تفکیک قطعات و فروش آنها باشد، برای صیانت از باغات و حفظ فضای سبز برنامه های جدی ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در صیانت از باغات کارنامه خوبی ندارد یادآور شد: شهرداری سالانه ده ها و صدها میلیون تومان برای نصب بنرهایی آسمان آبی و هوای پاک هزینه می کند در حالیکه زیر ساخت های داشتن هوای پاک حفظ و صیانت از درختان است.

وی گفت: زیرساخت های لازم برای داشتن هوای پاک صیانت ازفضای سبز شهر تهران و جلوگیری از قلع و قمع درختان است.

حافظی با بیان اینکه امید است در دوران باقی مانده تصدی مدیریت شهرداری، کوتاهی و تعلل سال های گذشته جبران شود گفت: رفتار و عملکرد باید به گونه ای باشد که مردم و نمایندگان آنها و خداوند رضایت داشته باشد.

وی تاکید کرد: شهرداری وظیفه قانونی اش را در حفظ این باغ انجام نداده و در شورای شهر نیز با دسته بندی ها و رفتارهای سیاسی به دفاع از شهردار می پردازند و فضای مناسبی برای رصد کردن این موضوعات وجود ندارد.

حافظی با بیان اینکه وقتی شهردار از یک جناح سیاسی انتخاب می شود حاصل وضعیت کنونی شهر تهران است ادامه داد: انتظار داریم در انتخاب شهردار در هر شهری، یک نیروی با تجربه اجرایی انتخاب کنند که گروه ها و دسته بندی های سیاسی به حمایت از شهرداری نپردازند بلکه آنان هم حقوق مردم را مطالبه کنند.

وی گفت: شهردار از هر گروه سیاسی که باشد آن جناح سیاسی مجبور می شوند از شهردارشان دفاع کنند

و این رویه در اداره شهر پاسخگو نیست و کارنامه خوبی به جا نمی گذارد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شوراهای اسلامی شهر باید به دنبال مدیر اجرایی قوی باشند نه اینکه یک شخص سیاسی را به عنوان شهردار انتخاب کنند.

باغ توتستان ستارخان واقع در خیابان ستارخان مقابل برق آلستوم سه هکتار مساحت دارد که درختان میوه و تنومند این باغ در مدت سه سال گذشته به دلیل آبیاری نشدن خشک شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار