سيد شهاب الدين چاوشي گفت: لازم است دستگاه ها در مبارزه با تكدي گري و فقرزدايي به عنوان فوريت هاي اورژانس اجتماعي وارد شده و دبيرخانه اي با اين منظور در دفتر اجتماعي استانداري راه اندازي شده است كه گزارش عملكرد دستگاه ها در اين بخش به حضور استاندار و وزير كشور مي رسد.
کد خبر: ۳۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 24 May 2015
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران جلسه ستاد ساماندهي آسيب ديدگان اجتماعي به رياست سيدشهاب الدين چاوشي معاون سياسي و اجتماعي استاندار و با حضور اعضاي ستاد برگزار شد.

در اين جلسه موضوع جمع آوري و ساماندهي متكديان سطح شهر مورد بررسي قرار گرفت.

چاوشي با اشاره به اينكه موضوع مبارزه با فقر از وظايف مهم حاكميت و نظام جمهوري اسلامي است گفت:‌ هم قانون اساسي و هم قوانين عادي بر مبارزه با فقر تاكيد دارند و لازم است دستگاه ها در اجراي آن همسو باشند.

وي افزود:‌طي سال هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در ساماندهي آسيب هاي اجتماعي به ويژه كاهش فقر،كميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي كشور بيشترين نقش را ايفا كرده اند.

چاوشي ادامه داد:‌در دولت تدبير و اميد نيز اين دو دستگاه با نگاهي علمي و نگرشي تحولي اهتمام ويژه اي به موضوع كنترل فقر و آسيب ها در جامعه دارند.

معاون استاندار با اشاره به اينكه براي كاهش فاصله طبقاتي و رفع پديده زشت تكدي گري در جامعه نيازمند ورود و هماهنگي دستگاه ها هستيم گفت:‌عده اي از متكديان با ورود حرفه اي به اين عرصه آسيب زا، موضع كاسب كارانه پيدا كرده اند و البته عده محدودي هم از سر فقر وارد شده اند.

وي گفت: ‌در برخي از شهرها از جمله تبريز شاهد برنامه ريزي هاي اصولي در كنترل پديده تكدي گري هستيم به طوريكه در اين شهر راه اندازي انجمن حمايت از مستمندان با تلاش بازاريان موجب شده تا  در تبريز شاهد متكدي نباشيم.

چاوشي با تاكيد براينكه مصوبه شوراي عالي كشور حكم قانون دارد به موضوع راه اندازي مركز فوريت هاي اجتماعي اشاره كرد و گفت:‌اين مصوبه در حال حاضر قابل بررسي است و امكان تصحيح آن وجود دارد و از آنجا كه اين مصوبه پشتيباني قانوني محكمي دارد مي تواند در ساماندهي آسيب ها از جمله پديده تكدي گري موثر باشد.

معاون استاندار افزود:‌لازم است دستگاه ها در مبارزه با تكدي گري و فقرزدايي به عنوان فوريت هاي اورژانس اجتماعي وارد شده و دبيرخانه اي با اين منظور در دفتر اجتماعي استانداري راه اندازي شده است كه گزارش عملكرد دستگاه ها در اين بخش به حضور استاندار و وزير كشور مي رسد.

چاوشي با اشاره به دستور استاندار مبني بر مسئوليت فرماندار تهران در  فوريت هاي اورژانس اجتماعي گفت:‌در صورتيكه فرماندار تهران لازم بداند هماهنگي هاي دستگاهي و تحويل مسئوليت ها به منظور كنترل و ساماندهي آسيب هاي اجتماعي انجام مي شود.

در ادامه جلسه موضوع پاكسازي منطقه هرندي و دروازه غاراز آسيب هاي اجتماعي از جمله تجمع معتادان از سوي نماينده شهرداري تهران مطرح شد.

گفتني است در اين جلسه، طرح راه اندازي مجتمع فوريت هاي اجتماعي در دستور كار اعضاي جلسه قرار گرفت و براي اين منظور فضايي در منطقه 9 تهران از سوي شهرداري اختصاص يافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار