شهرداری در انتظار مصوبه استفاده از فاینانس

در حال پیگیری هستیم تا دولت، شورای پول و اقتصاد موضوع استفاده از فاینانس را برای تامین واگن های قطار شهری به مصوبه تبدیل کنند .
کد خبر: ۲۱۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 23 April 2016
ناصر امانی گفت: هم وزیر نفت در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و هم معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه خط مترو مهرآباد اعلام آمادگی کردند که به شهرداری تهران کمک کنند تا مشکل تحویل واگن های قطار شهریشهرداری تهران در انتظار مصوبه استفاده از فاینانس حل شود.

امانی تصریح کرد: در حال حاضر روزی 700 متر حفاری تونل صورت می گیرد و بخش عمده احداث تونل و ریل گذاری خطوط 6 و 7 مترو در حال انجام است و اگر فرض را بر این بگذاریم که در پایان سال 95 خط 6 و اواسط سال 96 ، کار زیر ساختی مترو در خط 7 تکمیل شود، اهمیت بحث تامین واگن ها کاملا مشخص خواهد بود چرا که اگر واگن ها تکمیل نشود نمی توان حداکثر استفاده از خطوط را برای مدیریت کاهش ترافیک و کاهش الودگی در تهران به انجام رساند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر در خط سه مترو با مشکل کمبود واگن قطار شهری مواجه هستیم، افزود: زمان رسیدن قطار به ایستگاه ها بعضا 30 دقیقه طول می کشد و این بدان معناست که هم مردم معطل می شوند و هم از ظرفیت خط به درستی استفاده نمی شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران گفت: اگر واگن های قطار شهری به موقع تامین شود، از ظرفیت خط سه مترو به خوبی بهره برداری و بلافاصله بعد از ریل گذاری و تامین تجهیزات خط 6 و7 بهره برداری از این خطوط آغاز می شود.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری انتظار دارد دولت به قولی که داد عمل کند و اقدام بزرگ شهرداری تهران در ساخت همزمان دو خطر مترو با تامین واگن ها کامل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار