مدیر شبکه کودک و نوجوان با اعلام اینکه در سال 1395 سهم پخش برنامه‌های جدید این شبکه بهبود پیدا می‌کند، ابراز امیدواری کرد که تا نیمه سال 1395 در این مقیاس، شبکه کودک به نسبت 40% به 60% برسد.
کد خبر: ۱۸۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 16 February 2016
مدیر شبکه کودک و نوجوان با اعلام اینکه در سال 1395 سهم پخش برنامه‌های جدید این شبکه بهبود پیدا می‌کند، ابراز امیدواری کرد که تا نیمه سال 1395 در این مقیاس، شبکه کودک به نسبت 40% به 60% برسد.

او در عین حال تحقق این امر را به تامین اعتبارات مالی لازم برای برنامه‌سازی منوط دانست.

محمد سرشار ، با اعلام اینکه این شبکه برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام نوروز خواهد داشت، از افتتاح کانال‌های خردسال و کودک در سال 95 خبر داد.

او در پاسخ به اینکه با نزدیک شدن به پایان سال، چه برنامه‌ریزی برای ایام نوروز و سال جدید مخاطبان دارید؟ گفت: عید نوروز سال 1395 یک ویژگی مهم دارد و آن 16 روز تعطیلات همراه با شادی ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، به همین خاطر شبکه کودک و نوجوان برای این روزها جدول پخش ویژه‌ای را تدارک دیده است. در این جدول پخش، به هر سه رده سنی مخاطب یعنی خردسال، کودک و نوجوان توجه شده و در عین حال تلاش شده با تولید و تامین مجموعه مفصلی از فیلم‌های سینمایی، مجموعه‌های پویانمایی و برنامه‌های تلویزیونی، نوروز 95 به یک نوروز به‌ یادماندنی برای مخاطبان شبکه کودک و نوجوان تبدیل شود.

وی همچنین درباره تغییراتی که شبکه کودک و نوجوان در سال جدید به همراه خواهد داشت، اعلام کرد: در سال 95 کانال‌های خردسال و کودک شبکه افتتاح رسمی خواهد شد و تغییرات بیشتری نسبت به سال 94 اتفاق خواهد افتاد. همچنین با توجه به مراحل نهایی طراحی هویت بصری جدید کانال‌های خردسال و کودک، ظاهر گرافیک شبکه کودک و نوجوان نیز ارتقای جدی خواهد یافت.

او ادامه داد: با توجه به بهبود ابعاد تصویر شبکه کودک و نوجوان از 4:3 به 16:9 در ابتدای دهه فجر، در سال آینده تصاویر باکیفیت‌تر و چشم‌نوازتری پخش خواهد شد که خود به تنهایی جذابیت برنامه‌های شبکه را افزایش می‌دهد. علاوه بر اینها ترکیب جدید برنامه‌های انیمیشن و لایواکشن در قالب‌های داستانی و غیرداستانی، نیز گزینه‌های بیشتری را روی میز بینندگان شبکه قرار خواهد داد تا بر اساس گرایش‌هایشان برنامه دوست‌داشتنی خود را انتخاب کنند.

سرشار سپس در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد شبکه کودک و نوجوان همچنان به تکرار برنامه‌های گذشته می‌پردازد، از چه زمان می‌توانیم شاهد برنامه‌های جدید از این شبکه باشیم؟ گفت: پیش از این در شهریور سال 1394 اعلام شد که سهم برنامه‌های جدید از 5% به 95% در دوره گذشته و از 20% به 80% افزایش خواهد یافت که به لطف خدا این وعده در فصل پاییز محقق شد و گزارش‌های مراکز نظارتی بر صداوسیما نشان می‌دهد که 17% برنامه‌های خردسال و 23% برنامه‌های کودک، جدید بوده‌اند.

او اعلام کرد، در سال 1395 هم با پخش برنامه‌های جدید شبکه، این نسبت باز هم بهبود پیدا می‌کند و ما امیدواریم تا نیمه سال 1395 به نسبت 40% به 60% برسیم، البته این امیدواری منوط به تامین اعتبارات مالی لازم برای برنامه‌سازی یا تامین برنامه است.

مدیر شبکه کودک و نوجوان در بخشی دیگر از صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه به عنوان مدیر شبکه کودک چقدر با کارشناسان حوزه کودک در ارتباط هستید تا بتوانید برنامه‌هایی خوب و متناسب با این گروه سنی تولید کنید؟ خاطرنشان کرد: بنده شخصا هم با برخی از این کارشناسان مرتبط هستم و هم به شکل نظام‌مند از طریق شورای تخصصی کودک و نوجوان سازمان صداوسیما در ارتباط هستیم. همچنین گروه‌های خردسال، کودک و نوجوان شبکه نیز از مشورت‌های هفتگی و روزانه این کارشناسان استفاده می‌کنند. در عرصه کودک و نوجوان، این حجم استفاده از نظرات کارشناسان در طراحی برنامه‌ها، نظارت بر تولید آنها و بازبینی نهایی آنها، کم‌سابقه بوده است.

وی همچنین درباره فعالیت شبکه کودک در خارج از سازمان صدا‌و‌سیما و به نوعی خصوصی بودن این شبکه، در پاسخ به اینکه فکر نمی‌کنید این مسئله شبکه کودک را با آسیب‌های احتمالی همراه می‌کند؟ تصریح کرد: شبکه کودک و نوجوان، یکی از شبکه‌های تلویزیونی معاونت سیماست که بنده و دیگر مدیران و همکاران، کارمندان رسمی، پیمانی، برنامه‌ای یا ... سازمان صداوسیما هستیم و بودجه این شبکه نیز توسط سازمان صداوسیما تامین می‌شود و محل استقرار ستاد آن نیز در ساختمان جام‌جم صداوسیماست. شبکه کودک خارج از سازمان نیست.

مدیر شبکه کودک و نوجوان در پایان گفت‌و‌گوی خود درباره برکناری مدیر پخش این شبکه که اخیرا اتفاق افتاد و دلیل این اتفاق توضیح داد: روابط عمومی شبکه، خبر این جابه‌جایی را اعلام کرد. آقای مهدی مینایی، سرپرستی پخش شبکه کودک و نوجوان را برعهده داشتند که با شناسایی آقای محسن کلاهدوز به عنوان یکی از مدیران پخش باسابقه معاونت سیما، این جابه‌جایی اتفاق افتاد. یکی از ویژگی‌های مدیر جدید پخش شبکه علاوه بر توانمندی‌های فنی و تجربه مدیریتی طولانی، نیز آشنایی با مفاهیم و اصول تربیت اسلامی و سابقه تدریس و مشاوره در مدارس است که به پیشبرد اهداف شبکه کودک و نوجوان در راستای برنامه‌سازی و بر اساس «منظومه صیرورت کودک تراز تمدن نوین اسلامی» کمک جدی خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار