رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 700 تکنسین در مرکز اورژانس تهران شاغل هستند، گفت: اورژانس تهران با کمبود نیروی انسانی مواجه است.
کد خبر: ۱۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵ 08 March 2015

به گزارش ایرنا رحمت اله حافظی افزود: بر اساس برنامه توسعه چهارم و پنجم کشور، مرکز اورژانس تهران باید 3 هزار و 350 نیروی انسانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرکز اورژانس تهران به عنوان مرکز ارائه خدمات فوریت های پیش بیمارستانی از سال 1354 فعالیت خود را آغاز کرده عنوان کرد: ارائه خدمات اورژانس از نظر کمی و کیفی مطابق با نیاز و شان مردم شهر تهران نیست.

حافظی ادامه داد: این مرکز 260 دستگاه آمبولانس از برنامه عقب است و ناوگان فعلی نیز نیاز به ارتقاء کیفی دارد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، عمر مفید ناوگان آمبولانس در دنیا را 5 سال عنوان و بیان کرد: جدیدترین آمبولانس ها در شهر تهران بیش از هشت سال عمر دارد.

وی تاکید کرد: ناکافی بودن تعداد آمبولانس ها، تعداد پایگاه ها و استاندارد نبودن آمبولانس ها موجب شده ماموریت ها به ازای هر آمبولانس بالاتر از استاندارد باشد و فشار کاری مضاعفی بر نیروی انسانی تحمیل شود.

وی گفت: فشار کاری موجب بروز فرسودگی و نارضایتی شغلی شده و تاثیر مستقیم بر کیفیت خدمات رسانی مرکز اورژانس دارد.

حافظی با بیان اینکه شرایط موجود ترک خدمت ماموران فعال در اورژانس و انتقال به سایر بخش ها را در پی دارد افزود: بر اساس برنامه چهارم و پنجم توسعه، کمبود سه هزار و 350 نیروی انسانی مشخص شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در دو سال اخیر در اورژانس کشور 83 نفر درخواست انتقال و 102 نفر درخواست استعفا داشته و در حال حاضر 213 سهیمه خالی در پست های مرکز اورژانس وجود دارد.

حافظی با بیان اینکه اورژانس تهران تنها 5 پایگاه دارد، گفت: در حال حاضر 144 پایگاه اورژانس در تهران فعال است که بر اساس برنامه پنجم توسعه باید 225 پایگاه فعال باشند و بیش از 90 درصد مالکیت پایگاه اورژانس، متعلق به سایر ارگان ها و سازمان های مستقر در شهر تهران است.

وی خاطر نشان کرد: اورژانس کشور در حال حاضر برای دستیابی به شرایط استاندارد نیازمند 415 میلیارد تومان اعتبار است که از این مبلغ 51 میلیارد و 177 میلیون تومان باید به اورژانس تهران اختصاص یابد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه مرکز اورژانس تهران روزانه 10 هزار تماس از سوی شهروندان دارد افزود: ماموران اورژانس روزانه بیش از یک هزار و 200 ماموریت دارند که از این تعداد 500 مورد به بیمارستان اعزام و بسیاری از تماس ها نیز غیرضروری است.

وی گفت: پرسنل این مرکز غالبا بصورت دو شیفت 24 ساعته پیاپی فعالیت دارند و ظرفیتی برای فراخوانی در زمان اضطرار وجود ندارد.

حافظی با اشاره به اینکه حقوق دریافتی پرسنل این مرکز کمتر از سایر سازمان های امدادی است، خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات، زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه 18 دقیقه است که نسبت به سال گذشته 5 دقیقه کاهش یافته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار