فرماندار قدس، گفت: با راه‌اندازی فازهای دیگر تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان قدس بسیاری از مشکلات کشاورزان به‌منظور آبیاری زمین‌های زراعی مرتفع خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱ 28 September 2017
به گزارش تابناک تهران، فرماندار شهرستان به همراه بخشدار مرکزی قدس، دهیار روستای زرنان بالا و اعضای شورای بخش از روستاهای زرنان بالا و پایین بازدید و از نزدیک با مردم این روستا گفت‌وگو کردند و با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شدند.

"سید مهدی محمدی" در این بازدیدها با اشاره به ظرفیت بالای روستاهای شهرستان تابعه برای عمران و آبادی، اظهار داشت: خوشبختانه روستاهای این شهرستان به دلیل منابع و اراضی ارزشمند کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش صنعت کشاورزی هستند که باید تلاش کنیم تا بتوانیم این رونق را دوچندان کنیم.

وی با بیان اینکه روند الحاق توسعه روستا به طرح هادی طولانی‌مدت و با مشکلاتی همراه است، افزود: از سویی این مسئله ممکن است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند که باید پیگیری و راهکارهایی برای انجام اقدامات مقتضی ارائه شود.

فرماندار قدس تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برقراری توازن جهت تأمین آب شرب کشاورزی، پلمب دستگاه‌های بدون مجوز حفاری چاه، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و فرهنگ‌سازی در مصرف صحیح و حفظ منابع آبی، از جمله راهکارهایی است که در راستای ساماندهی آب شرب منطقه باید صورت گیرد.

محمدی با تأکید بر اینکه این روستاها باوجود داشتن قابلیت‌های فراوان به‌ویژه در زمینه‌های تولیدات کشاورزی و باغداری، به علت حفر چاه‌های غیرمجاز ممکن است در درازمدت با کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه شوند گفت: این مسأله سبب به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای برای مردم ساکن در این منطقه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت سلامت آب شرب در این روستا عنوان کرد: ممکن است بعضی از چاه‌های غیرمجازی که حفر می‌شود، آلوده و غیرقابل‌شرب باشد که این مسئله موجب به مخاطره افتادن سلامت مردم منطقه شود.

فرماندار قدس با تأکید بر اینکه مردم نباید دغدغه تأمین نیازهای اولی‌شان را داشته باشند، بیان کرد: بخشدار و دهیاری باید سریعاً نسبت به سامان‌دهی مشکلات این منطقه ورود کرده و با راه‌اندازی فازهای دیگر تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان با حجم تولید آب توسط این تصفیه‌خانه، بی‌تردید بسیاری از مشکلات کشاورزان به‌منظور آبیاری زمین‌های زراعی مرتفع خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار