فرماندار شهرستان قدس، گفت: تمام ادارات مربوطه باید با مشارکت و همکاری یکدیگر نسبت به تعیین تکلیف حریم رودخانه و مشکلات موجود اقدام کنند.
کد خبر: ۴۹۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 24 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "مهدی محمدی" امروز (یکشنبه) در جلسه ساماندهی مشکلات حریم رودخانه شهرستان قدس که با حضور رؤسای ادارات آب و فاضلاب، محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و سایر مسئولان شهرقدس در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه حریم رودخانه شهرستان قدس به محلی برای تخلیه نخاله تبدیل شده است، که باید سریعاً توسط اداره محیط زیست و شهرداری تعیین حریم شده و بلوک‌بندی شود.

وی با تأکید بر اینکه حریم رودخانه در اختیار فضای سبز شهرداری قرار دارد، افزود: شهرداری باید در زمینه فعالیت‌هایی از جمله آبیاری فضای سبز و برداشت آب از رودخانه، حفر چاه، لایروبی و بسترسازی رودخانه از ادارات مربوطه مجوزهای لازم را اخذ کند.

فرماندار قدس در ادامه با اشاره به اصلاح پل «صنیع‌خانی» بر روی رودخانه کرج که در منطقه «هفت جوی» واقع شده است نیز تصریح کرد: کنترل میزان ذخایر آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از تخریب حریم رودخانه‌ها و لزوم مقابله با چاه‌های فاقد پروانه و همچنین مقابله با برداشت‌های غیرمجاز و نصب سیستم‌هایی که سبب تعیین ظرفیت برداشت از چاه‌ها می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی بیان کرد: ورود پساب‌های صنعتی و آب‌های آلوده به مزارع کشاورزی در منطقه هفت‌جوی بسیار مضر است و ورود آب‌های آلوده و مواد شیمیایی به زمین‌ها و درختان اطراف سبب آسیب و خشک شدن اراضی کشاورزی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ضروری است تا اقدامات سال گذشته در دستور کار جدی قرار بگیرد، گفت: تمام ادارات مربوطه باید با مشارکت و همکاری یکدیگر نسبت به تعیین تکلیف حریم رودخانه و مشکلات موجود اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار