مدیر دفاتر مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد:
مدیر دفاتر مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد بابیان اینکه کتاب محور تمدن ساز فرهنگ جامعه را تشکیل می‌دهد، گفت: کتاب هرگز از جامعه ایران جدا نمی‌شود.
کد خبر: ۸۰۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 18 December 2019

کتاب محور تمدن و فرهنگ ساز/ کتاب از جامعه ایران جدا نمی‌شود

به گزارش تابناک سمنان علی فریدون ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان به میزبانی سالن غدیر شهر سمنان بابیان اینکه محور همه حوزه‌ها به عنوان انتقال‌دهنده فرهنگ‌ها در غرب و شرق کتاب است که این همچنان ادامه دارد، ابراز داشت: کتاب خمیر مایه اخلاقی و عرفانی و موضوع تغییر و تحولات و تأثیر گذار در آن است که از گذشته‌های دور تاکنون وجود دارد.

وی بابیان اینکه دانش‌آموز و دانشجوی انقلابی قبل از آن با کتاب مأنوس است، افزود: حتی مدیریت کار عظیمی نظیر جنگ نیز حاصل کتاب‌هایی است که مطالعه شده و لذا باید به کتاب با عنوان نوستالژی قرن‌های قبل، برگشت داشته باشیم.

مدیر دفاتر مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد بابیان اینکه روح علاقه‌مندی انس گرفته با فرهنگ در تاریخ ایران همواره وجود داشته است، ابراز داشت: هیچ وقت کتاب از جامعه ایران جدا نخواهد شد و همیشه کتاب محور تمدن‌ساز فرهنگ جامعه بوده است.

فریدون بابیان اینکه باید به همه موضوعات و ابعاد مختلف کتاب توجه شود، تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم جزو اولویت‌ها قرار دارد، لذا می‌بایست ارزش‌گذاری نسبت به آن صورت گرفته و با یادآوری آن به یکدیگر کتاب در زمره کالاهای اساسی سبد خانوار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه نمایشگاه‌های کتاب فستیوال‌های سیار فرهنگی است، افزود: در این نمایشگاه ۶۲ هزار عنوان کتاب وجود دارد، در استان ۷۰۰ هزار نفری سمنان به ازای هر ۱۰ نفر یک فرد با کتاب آشنا می‌شود که باید بیشتر تلاش‌ها و اطلاع‌رسانی بیشتر انجام و از سویی تسهیلات و بن در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد و لذا خوشبختانه امسال بدون کم و کسری این نمایشگاه‌ها در استان‌های دیگر نیز فعال و دچار مشکل نشده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار