رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از بارندگی ۱۹.۷ میلیمتری در ایوانکی در غرب استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷ 23 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، نادیا میرشجاع اظهار کرد: ایوانکی در شهرستان گرمسار با ۱۹.۷ میلیمتر بارندگی پربارش‌ترین نقطه این استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. بارش‌ها به‌ویژه امروز و فردا در بیشتر نقاط استان ادامه دارد و همراه با باد نسبتاً شدید خواهد بود.

وی با اشاره به بارش باران در بیشتر نقاط این استان، ادامه داد: ایستگاه گرمابسرد در شهرستان گرمسار و ملاده در شهرستان مهدیشهر بعد از ایوانکی به ترتیب با ۱۸ و ۱۱.۴ میلیمتر بیشترین بارندگی را در شبانه‌روز گذشته در این استان داشتند.

او از تداوم بارش‌ها در این استان خبر داد و افزود: امروز در بسیاری از نقاط استان بارش باران خواهیم داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان با اشاره به شرایط جوی ناشی از سامانه بارشی در این هفته و هفته آینده، از صدور هشدار نارنجی شماره ۳ در استان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی فصلی و رگباری بودن بارش‌ها و احتمال جاری شدن رواناب و با توجه به افزایش شدت و میزان بارش‌ها در نواحی شمالی استان، آماده‌باش دستگاه‌های مسؤول و امدادی ضروری است.

وی با اشاره به تداوم بارندگی‌های ناشی از سامانه فعلی، بیان کرد: شدت بارندگی‌ها تا چهارشنبه بیشتر می‌شود.

او با اشاره به ادامه بارش باران در بسیاری نقاط این استان، اضافه کرد: بارش‌ها گاهی به‌صورت رگبار، رعد و برق و تگرگ و همراه با مه‌آلودگی در نواحی سردسیر و کوهستانی خواهد بود.

احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات مهدیشهر

وی از بارش باران و برف و احتمال کولاک در بیشتر نقاط این استان در روز‌های سه‌شنبه تا چهارشنبه و به‌ویژه در ساعت‌های بعدازظهر خبر داد و گفت: تاکنون بارش برف در استان ثبت نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود امشب در ارتفاعات شهرستان مهدیشهر شاهد بارش پراکنده برف باشیم.

دبیر کمیته پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان از کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای امروز (چهارم اردیبهشت ماه) خبر داد و اظهار کرد: تا پنج‌شنبه این هفته، کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

وی از وزش شدید باد در برخی نقاط استان خبر داد و افزود: کاهش محسوس دما و گرد و خاک و ... از مخاطره‌های احتمالی این سامانه بارشی است.

پرور با ۶ درجه سردترین نقطه استان سمنان

وی از اعلام آماده‌باش به مدیریت بحران استانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط با هدف کاهش مخاطره‌های احتمالی ناشی از شرایط جوی و بلایای طبیعی خبر داد و گفت: داده‌های بارش توسط این اداره کل جمع‌آوری می‌شود و پیش‌بینی‌ها در اختیار مسؤولان دستگاه‌های مسؤول قرار می‌گیرد.

میرشجاع درباره شدت باد‌ها در استان، گفت: بیشترین شدت باد در ایستگاه فرودگاه شاهرود بود و بعد از آن، ایوانکی و دامغان با ۵۴ کیلومتر بر ثانیه بیشترین شدت باد را داشتند.

او افزود: پرور در شهرستان مهدیشهر امروز با شش درجه سانتیگراد سرترین نقطه استان بوده است. همچنین حسینان و باغستان امروز گرمترین نقاط در استان سمنان هستند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار