پرچم‌ها پاک شدند اما نفرت از استکبار هرگز!
ائمه جمعه و رؤسای ادارات شهرستا‌ن‌های تهران در خصوص پاک شدن پرچم آمریکا و اسرائیل از ورودی فرمانداری پاکدشت واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۷۱۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 17 February 2019
پرچم‌ها پاک شدند اما نفرت از استکبار هرگز!

به گزارش «تابناک تهران» از پاکدشت؛ ۲۲ بهمن امسال با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درآمیخته بود و با توجه به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان، حساسیت برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن پیروزی انقلاب اسلامی بیش‌از پیش احساس ‌می‌شد.

مردم شهرستان پاکدشت به مناسبت دهه فجر پرچم آمریکا و اسرائیل را در محل‌های پرتردد شهر به‌ویژه ورودی فرمانداری این شهرستان نقاشی کردند که دو روز پس از اتمام مراسم ۲۲ بهمن پرچم آمریکا و اسرائیل از جلوی ورودی فرمانداری توسط این ارگان پاک شد که این اقدام، اعتراض جمعی از مردم شهرستان پاکدشت را در پی داشت.

عکس| نقاشی پرچم آمریکا‌ و‌ اسرائیل مقابل درب فرمانداری پاکدشت به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

عکس| فرمانداری پاکدشت دو روز پس از چهلمین سالروز پیروزی انقلاب نقاشی پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را پاک کرد

رهبر معظم انقلاب در بیانات روز جمعه نوزدهم بهمن‌ماه ۹۷ در دیدار با فرماندهان، خلبانان و جمعی از اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمودند: « گله می‌کنند که چرا ملّت ایران می‌گویند «مرگ بر آمریکا»؛ اوّلاً بنده این را برای حضراتِ بزرگان آمریکایی روشن کنم؛ مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون وپمپئو! مرگ بر این‌ها یعنی مرگ بر سردمداران؛ ما به مردم آمریکا کاری نداریم؛ مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما چند نفر و آن گروهی که دارید اداره می‌کنید کشورتان را، مراد این است؛ حالا در این دوره این‌ها هستند، در دوره‌ی دیگر هم دیگران؛ بحث ملّت آمریکا نیست. ثانیاً تا وقتی که دولت آمریکا و رژیم آمریکا همین شرارت، همین دخالت، همین خباثت، همین رذالت را در اعمال خودش دارد، این مرگ بر آمریکا از دهان ملّت ایران نخواهد افتاد.»

فیلم بیانات رهبری در دیدار با فرماندهان و جمعی از اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

همچنین مقام معظم رهبری در خصوص آتش زدن پرچم آمریکا در بیانات مورخ ۲۶ تیرماه ۸۱ در دیدار با جمعی ازمسؤولان وزارت آموزش و پرورش فرمودند:« شما ببینید یک روز بود که فقط در ایران پرچم آمریکا یا آدمک رئیس جمهور آمریکا و یا نماد آمریکایی را آتش می‌زدند؛ اما امروز کجای دنیا این کار را نمی‌کنند؟ حتّی در اروپا و کشورهای آسیایی هم پرچم آمریکا را آتش زدند. شما در دنیا بدنامید. رژیم دیکتاتور و مستبد بین‌المللی امریکا در دنیا بدنام و منفور است؛ این ابراز نفرت، مخصوص ملت ایران نیست.» (اینجا)

هماهنگ‌ نشده بود، پاک کردیم/ پرچم آمریکا را نماد مردم آن کشور است

در پاسخ به نخستین واکنش‌های مردمی، فرماندار پاکدشت اظهاراتی داشت که باعث رقم خوردن اتفاقات بعدی شد.

هادی تمهیدی فرماندار پاکدشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره پاک کردن پرچم آمریکا در ورودی فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: پرچم آمریکا و اسرائیل ساعت ۳ بامداد بدون اجازه ما کشیده شده بود.

وی نقاشی پرچم جلوی فرمانداری را بدون هماهنگی عنوان کرد و گفت: این موضوع برای دهه فجر بوده و ما نیاز عملیات عمرانی در فرمانداری داشتیم به طبع محل نقاشی شده هم از این موضوع مستثنی نبوده است.

هادی تمهیدی پرچم آمریکا را نماد مردم آن کشور دانست و گفت: همان‌طور که اگر در مکانی به پرچم ایران اهانت کنند ما ناراحت می‌شویم متقابلاً این موضوع برای مردم آمریکا نیز متصور است.

فرماندار پاکدشت در ادامه افزود: ما در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنیم و مرگ بر آمریکا و اسرائیل می‌گوییم پای این حرفمان هم می‌ایستیم و برای اینکه این مرگ را ثابت کنیم هزینه‌ها هم داده‌ایم.

وی کشیدن پرچم آمریکا بدون اجازه را بی‌سلیقگی دانست و گفت: کشیدن پرچم ساعت ۳ نصف شب یک بی‌تدبیری و بی‌سلیقگی است، کار باید اصولی و درست انجام شود.

تمهیدی یادآور شد: این موضوع در زمان راهپیمایی ۲۲ بهمن بوده و ما هیچ اقدامی انجام ندادیم ولی نیاز بود به دلیل حفاری‌های اطراف و داخل حیاط فرمانداری اصلاحاتی را انجام دهیم که توسط شهرداری لکه‌گیری‌ها صورت گرفت.

اقدام فرمانداری پاکدشت توهین به شعائر مردم انقلابی است/ فرماندار باید پاسخگو باشد

نخستین واکنش به محو پرچم آمریکا و اسرائیل توسط فرمانداری پاکدشت توسط مسؤول بسیج دانشجویی استان تهران صورت گرفت که وی خواستار مسؤولیت‌پذیری فرماندار در برابر این اقدام شد.

اسماعیل حشمتی مسوول بسیج دانشجویی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاکدشت درباره پاک کردن پرچم آمریکا و اسرائیل توسط فرمانداری پاکدشت اظهار داشت: شواهد نشان می‌دهد این حرکت آگاهانه و تعمدی بوده و این به نوعی توهین به شعائر مردم انقلابی ایران اسلامی است آن هم قرین سالروز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، این همسویی با دشمن است.

وی درباره آتش زدن و کشیدن پرچم آمریکا در محل‌های تردد تصریح کرد: تکلیف اسرائیل مشخص است ما آن را قبول نداریم اما درباره آمریکا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مرگ بر آمریکا به معنی دولت آمریکا، خوی استکباری، سلطه‌گرایی و خوی ظالمانه نسبت به مردم دنیا است، این رفتار در گفتمان ترامپ به وضوح دیده می‌شود.

مسؤول بسیج دانشجویی استان تهران درباره پاک کردن پرچم اسرائیل و آمریکا توسط فرمانداری پاکدشت خاطرنشان کرد: فرماندار پاکدشت به عنوان یک مسوول باید پاسخگو باشد؛ این اقدام به معنی توهین به عمل انقلابی مردم است و باید عذرخواهی و جبران شود.

محکومیت محو شدن پرچم اسرائیل و آمریکا با امضای طومار مردمی

در روز جمعه ۲۶ بهمن‌ماه ۹۷ مردم انقلابی پاکدشت محو پرچم آمریکا و اسرائیل توسط فرمانداری این شهرستان را توهین به شعائر انقلابی دانسته و در مصلی امام خمینی پاکدشت طومار امضا کردند.

همچنین مردم بخش شریف آباد نیز در محکومیت اقدام اخیر فرمانداری شهرستان پاکدشت برای پاک کردن پرچم رژیم صهیونیستی و حکومت ظالم آمریکا در نماز جمعه بخش شریف آباد طومار امضا کردند.

«آمدنیوز» از اقدام فرماندار پاکدشت حمایت کرد

پس از امضای طومار اعتراضی در واکنش به اقدام فرمانداری توسط مردم ولایی پاکدشت؛ رسانه معاند «آمدنیوز» با معرفی فرماندار شهرستان پاکدشت به‌عنوان حافظ منافع ملی از فضای گل‌آلود ماهی گرفت. 

در نهایت امروز ۲۷بهمن‌ماه ۹۷، برخی مسؤولین استانی و شهرستان پاکدشت به اقدام اخیر فرمانداری پاکدشت واکنش نشان داده و خواستار عذرخواهی وی شدند.

فرماندار پاکدشت عذرخواهی کند

حجت‌الاسلام حسن لزومی امام جمعه پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در واکنش به اقدام اخیر فرماندار پاکدشت اظهار داشت: از پرچم آمریکا نکبت می‌بارد و هرجایی که این پرچم برافراشته می‌شود ملت ابراز تنفر می‌کنند.

امام جمعه پاکدشت درباره صحبت‌های اخیر فرماندار این شهرستان اظهار داشت: اعتقاد دارم که وی دچار احساسات شده و اشتباه کرده است و باید عذرخواهی کند. (اینجا)

آتش زدن پرچم نشان اعتراض به نماد استکباری آمریکا است

حجت‌الاسلام‌ سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین در خصوص پاک کردن پرچم اسرائیل و آمریکا در شهرستان پاکدشت اظهار داشت: کسانی که فکر می‌کنند آتش زدن پرچم آمریکا و یا زیر پا قرار دادن آن توهین به ملت آمریکا است، شدیداً در اشتباه هستند.

وی افزود: افرادی که با ادبیات سیاسی و انقلابی ایران آشنا هستند خوب می‌دانند مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر سردمداران آمریکا است و ما با ملت آمریکا مشکلی نداریم.

محمودی تصریح کرد: پرچم آمریکا و اسرائیل نماد استکبار در نظام سلطه است و خیلی از کشورها و ازجمله کشورهای آمریکای جنوبی وقتی می‌خواهند مبارزه با استکبارستیزی داشته باشند پرچم آمریکا را به آتش می‌کشند و زیر پا می‌گذارند این حرکت اعتراض به نماد سلطه و استکباری آمریکا است.

وی بیان داشت: ملت آمریکا نیز از دسته دولت‌مردان خود ناراضی هستند و این امر را چندین چند بار اعلام کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه فرهنگ مبارزه با نماد استکبار جهانی آتش زدن پرچم آمریکا بوده و خاص ملت ایران نیست، تصریح کرد: آتش زدن پرچم آمریکا و زیر پا گذاشتن آن مختص نظام استکباری در جهان است و باید این امر در جهان نهادینه شود.

وی تأکید کرد: فرهنگ روشنگری باید در دستور کار قرار گیرد و به افرادی که اعلام می‌کند آتش زدن پرچم آمریکا توهین به ملت آمریکا است شدیداً اشتباه می‌کنند چراکه این امر نماد مبارزه با استکبارستیزی در جهان مرسوم شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: نیروهای انقلابی با این امر آشنا هستند و یک جریان نوظهور نیست و نباید چنین اقداماتی در راستای پاک کردن پرچم آمریکا و اسرائیل جنایتکار صورت گیرد.

اسرائیل وجاهت قانونی و شرعی ندارد

حجت‌الاسلام حسین اردستانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاکدشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره پاک کردن پرچم اسرائیل و آمریکا از مقابل فرمانداری شهرستان اظهار داشت: فرماندار که از خانواده شهدا است باید در مبارزه و حذف این ظالمان پیش قدم باشد.

وی در تقبیح رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل هیچ وجاهت قانونی و شرعی ندارد هیچکس درباره آن‌ها نباید اظهار‌نظر کند و آن را به رسمیت بشناسد چراکه این رژیم خونخوار نه ملتی دارد و نه دولتی، حتی در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین زندگی می‌کنند.

اردستانی در واکنش به سخنان فرماندار پاکدشت ادامه داد: در زیارت عاشورا از برخی افراد اسم می بریم و آن‌ها را لعنت می‌کنیم اگر اینطور باشد که برخی‌ها به‌خاطر زیارت عاشورا ناراحت می‌شوند پس باید درباره ظلمی که به اهل بیت (ع) روا داشته‌اند، سکوت کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت خاطرنشان کرد: اظهار نظر کردن درباره اسرائیل حتی در حد یک پرچم کاری اشتباه و محکوم است و در اینکه اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم نباید هیچ تردیدی داشته باشیم.

پرچم آمریکا را به‌عنوان نماد رژیم آن می‌شناسیم

حجت‌الاسلام هادی مهرابی مدیر حوزه علمیه امام صادق پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره اقدام فرمانداری پاکدشت اظهارداشت: ما با سیاست‌های آمریکا مشکل داریم و پرچم آمریکا نماد مردم آن نیست بلکه برای ما تنها به عنوان رژیم حاکم بر آن شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بغض و کینه نسبت به آمریکا و اسرائیل هرگز نباید فراموش شود چراکه این موضوع مورد تاکید امام راحل بوده است، افزود: کشیدن پرچم زیر پای مردم را یک حرکت انقلابی بوده و این عمل یک اقدام انقلابی مرسوم در کل کشور است و ما شاهدیم در ورودی و خروجی مساجد پرچم این دو کشور کشیده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه پاکدشت خاطرنشان کرد: کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل زیرپای مردم تنها شروع کار بوده و در ادامه همت مسؤولین جهت رسیدگی به امور مردم لازم است همانطور که مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که پای انقلاب و رهبر ایستاده‌اند.

انتهای پیام/پ/م/خ۳۰

*فارس/ ایمان خوانساری-علی‌اکبر امانی
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
مردم دارن از گشنگی میمیرن ..اینا دنبال چی هستن . خدایا خودت ظهور کن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار