نماینده پاکدشت در مجلس گفت:‌ بودجه و درآمد کشور بیشتر صرف هزینه‌های جاری می‌شود و بودجه‌های عمرانی و زیربنایی کشور بسیار اندک است و این امر به این معناست که صرفه‌جویی و قناعت نادیده گرفته می‌شود.
کد خبر: ۷۰۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 29 January 2019
درآمد کشور بیشتر صرف هزینه‌های جاری می‌شود/ بودجه‌های عمرانی و زیربنایی بسیار کم است

به گزارش «تابناک تهران»؛ محمد قمی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 9 بهمن 97) گفت: جمهوری اسلامی در حال حاضر با چالش‌هایی مواجه است که باید برای معالجه آنها هر سه قوه به طور جدی برنامه‌ریزی کنند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ یکی از مشکلات موضوع بی‌عدالتی است که مصادیق آن بسیار زیاد است و موضوع دوم گرانی و تورم است که فشار آن استخوان ضعفا و مستضعفین را می‌شکند.

وی ادامه داد: درآمدها و هزینه‌ها بسیار نامتعادل و برای اقشار ضعیف جامعه بسیار نگران کننده است.

قمی خاطرنشان کرد:‌ موضوع دیگر عدم تعادل بین واردات و صادرات در کشور و نداشتن برنامه‌ریزی مدون برای این امر است که مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است و مشکل دیگر در رابطه با صندوق‌های بازنشستگی است که در حال ورشکستگی هستند و اقتصاد و کشور را با  مشکلات فراوانی مواجه ساخته است. اگر به طور جدی برای این مسئله فکری نشود خسارات زیان آوری به بار می‌آورد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ نکته دیگر در رابطه با تولیدات کشاورزی،‌دامی و صنعتی است که برنامه مدون و کارآمدی ندارد. به طوری که صنعت و کشاورزی ما در معرض نابودی قرار گرفته است.

وی افزود: مشکل بعدی نبود اشتغال است. برای اشتغال اقشار مختلف برنامه مدونی نداشته و مسئله بیکاری برای جوانان کشور خسارت آفرین است و باید با اندیشه تمام برای آنها فکری شود.

قمی خاطرنشان کرد: برای معضلات سوء اقتصادی منجمله ارتشاء، کلاهبرداری و دزدی‌های کلان که همچنان بی‌اعتمادی مردم به نظام برمی‌گردد همچنان ادامه دارد و چون موریانه در درون نظام رخنه کرده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ مشکلات نظام بانکی کشور از دیگر مشکلات موجود است که البته برخی از مراجع و علمای اسلام به بسیاری از موارد آن اشکال شرعی دارند و آن را حرام می‌دانند. نرخ بالای کارمزد، جریمه، بالا رفتن تصاعدی و بسیاری از موارد که به جان تولید افتاده و هر روز شاهد ورشکستگی کارخانه‌ای هستیم.

وی افزود: ریا و دنیا طلبی دامن قشر عظیمی از جامعه ما را گرفته و در این مسیر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و آفت بزرگی برای جامعه ماست که بسیاری از علما و بزرگان و اندیشمندان خطر آن را گوشزد کرده‌اند.

قمی در پایان خاطرنشان کرد: بودجه و درآمد کشور بیشتر صرف هزینه‌های جاری می‌شود و بودجه‌های عمرانی و زیربنایی کشور بسیار اندک است و این امر به این معناست که صرفه‌جویی و قناعت نادیده گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار