امام جمعه اسلامشهر، گفت: دشمنان می‌خواهند در خاورمیانه اسرائیل دوم به وجود بیاورند همه ازجمله سازمان ملل، ایران، ترکیه، عراق و سوریه با همه‌پرسی استقلال کردستان عراق مخالفت کردند.
کد خبر: ۵۰۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 29 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نوروزی، در خطبه‌های نماز جمعه اسلامشهر با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار داشت: عزاداری حسینی از این دهه که دهه امر به‌ معروف و نهی از منکر است درس بگیرند.

نوروزی افزود: در عزاداری‌ها ببینیم ائمه معصومین چه گونه عزاداری می‌کردند راه عزاداری و روش عزاداری و گریه کردن را از ائمه معصومین بیاموزیم. خدا نکند برای عزاداری و گریه بر امام حسین ما واجباتمان ترک شود یا کارهای حرام انجام دهیم.

امام‌ جمعه اسلامشهر، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید انبیا و پیامبران الهی یکسان نیستند و درجات متفاوتی دارند، ائمه هم یکسان نیستند و هر ۱۲ نور مقدس حجت خدا و فرزند امیرالمؤمنین و رسول خدا هستند اما مقام معنوی‌شان باهم متفاوت است شهدا هم باهم مساوی نیستند امام سجاد (ع) می‌فرمایند خداوند به عموی ما عباس درجه‌ای عنایت کرده است که همه شهدای هستی به مقام و منزلت ایشان غبطه می‌خورند.

وی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهید حججی در مشهد، تهران و اصفهان گفت: ببینید خداوند چقدر درجه شهید حججی را بالا می‌برد و به ایشان عنایت می‌کند.

خطیب نماز جمعه اسلامشهر با اشاره برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی که از اول در این برنامه‌های دست داشتند دیدند توطئه‌ی به وجود آوردن داعش شکست می‌خورد و داعش به پایان کار خود می‌رسد مسئله تجزیه کشور عراق را پیش کشیدند که عراق را به سه بخش شیعه‌نشین و سنی نشین و کردنشین تجزیه کنند و اگر این توطئه عملی شود تنها اقلیم کردستان عراق نیست چهار کشور هستند که مناطق کردنشینشان نزدیک به هم هستند.

وی با اشاره سابقه بارزانی ها در ارتباط با اسرائیل، گفت: دشمنان می‌خواهند در خاورمیانه اسرائیل دوم به وجود بیاورند همه ازجمله سازمان ملل، ایران، ترکیه، عراق و سوریه با همه‌پرسی استقلال کردستان عراق مخالفت کردند اما بارزانی ها سر عقل نیامدند.

حجت‌الاسلام نوروزی در پایان بیان کرد: یک فایده دیگری هم که رژیم صهیونیستی از این تجزیه می‌برد این است که تاکنون مسئله اول جهان اسلام فلسطین بود و حالا می‌خواهند فلسطین به فراموشی سپرده شود و مسئله جهان اسلام اقلیم کردستان شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار