خطیب نماز جمعه تهران مطرح کرد؛
خطیب نماز جمعه تهران، گفت: انسانیت یعنی عدالت، انسانیست یعنی به همدیگر احساس داشتن و این نمی‌شود مگر به شهادت، اساس همه ارزش‌ها شهادت است.
کد خبر: ۵۰۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 29 September 2017
 به گزارش تابناک تهران، "حجت الاسلام و المسلمین محمد امامی کاشانی" خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به این که امروز روز علی اکبر است، گفت: جوانان ما وقتی رهبری مثل علی اکبر دارند، حیف است در زندگی از او پیروی نکنند. پسران و دختران جامعه وقتی الگوی علی اکبر را دارید، مانند او باشید فداکاری و ایثار را سرلوحه خودتان قرار دهید تا دامن شما همواره پاک و پاکیزه باشد و از ولع و حرص دوری کنید.

وی ادامه داد: وحدت و اتحاد در روی زمین بر سر مسائل مختلفی صورت می‌گیرد؛ مثل مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، ولی این وحدت در دل  نیست، وحدت در دل وقتی صورت می‌گیرد که دل‌ها متوجه یک جا شود و آن خداست. یعنی انسان‌هایی باید در راه خدا حضور داشته باشند و شهید شوند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد:‌ شهدا تنها هم کافی نیستند،‌ این‌ها صف اول هستند و‌لی صفوف بعدی هم لازم است که برای شهادت ارزش قائل شوند. انسان مسکین و فقیر است، دست گدایی به سوی شهدا و شهادت دراز کرده است. انسانیت وجود ندارد مگر به شهادت. دو صف وجود دارد؛ صف باطل و حق، هوا و هوس.

وی افزود: انسانیت یعنی عدالت، انسانیست یعنی به همدیگر احساس داشتن و این نمی‌شود مگر به شهادت، اساس همه ارزش‌ها شهادت است.

امامی کاشانی با اشاره به دفاع مقدس و جان فشنانی‌های رزمندگان طی آن سال‌ها، گفت: دفاع مقدس برای چه بود؟ دفاع مقدس ارزش ایجاد کرد و کشور را  نجات داد؛ شهادت افتخار بود. امروز مردم به شهادت امثال حججی‌ها افتخار کردند. پدران، مادران، همسران و فرزندان به شهدا بالیدند و افتخار کردند این مکتب انسانیت را رشد می‌دهد.

وی افزود: شهدا از هر جمعی که بودند چه ارتش چه سپاهی، برای کشور امنیت و افتخار آفریدند. افتخار برای انسانیت به شهادت است، شهادت برای امنیت ایجاد می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز دنیا به ارزش شهادت و ایثار پی برده است و عده‌ای از آن ناراحت و عصبانی هستند، اظهار داشت: این مردک در آمریکا که یاوه گفت و چنین حرف‌های زشتی در برابر دنیا به ایران زد از این همه شجاعت و از خودگذشتگی‌ها عصبانی می‌شود،‌ اسرائیل در کنارش ایستاده هزینه این‌ها را آل سعود می‌دهد. این آدم‌های فاسد از این صحنه عصبانی هستند آن‌ها می‌خواهند خاورمیانه جدید را تشکیل دهند از نیل تا فرات را بگیرند.

امامی کاشانی در ادامه گفت: این که شما می‌بینید درباره برجام رهبر انقلاب فرمود اگر برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم و اینکه دولت این‌جور دربرابر آمریکا ایستاده است و می‌گوید ما برمی‌گردیم به کار اول خودمان در چارچوب صلح؛  ریشه‌اش در این شهادت‌هاست. اگر نبود، اینطور محکم نمی‌شد صحبت کرد.

وی افزود: اینجا من باید یک جمله‌ای درباره رفراندوم عراق به برادران و خواهران کرد بگویم. کسانی که این برنامه را مطرح کردند به اسرائیل و آمریکا وصل هستند. شما اگر رای بدهید و امضا کنید و به گردانندگان این رفراندوم وصل شوید، باید فردا به تاریخ پاسخ بدهید. به فرزندانتان که می‌گویند پدران و مادران ما چه خیانتی به کشور کردند و عراق را تجزیه کردند و جنگ‌هایی ایجاد کردند. شما به خود بیایید.

امامی کاشانی تاکید کرد: برداران و خواهران کُرد، فریب یک مشت خائن را نخورید. فریب کسانی که برنامه‌های ال سعود را پیاده می‌کنند، نخورید. با کسانی که این برنامه را دارند، مقابله کنید. شهید شوید و افتخار کنید. این افتخارات به مکتب شهادت برمی‌گردد.

وی خطاب به آموزش و پرورش و دانشگاهیان، گفت: این عزتی که در کشور است به لطف خداست و به دست عنایت حضرت ولی عصر. این وضعی که در کشور است فداکاری می‌خواهد و ایثار. به معلمان و دبیران و استادان و به دختران و پسران کشور و نور چشمانمان عرض می‌کنیم؛ این عظمت انسانیت و اینکه  شما در جمهوری اسلامی هستید و چنین رهبرانی دارید؛ وظایفی دارد. شما خوب درس بخوانید. دنبال فسق و فجور نروید. مکتب علم و دین و اخلاق و فضایل را تقویت کنید. کشور روی شانه شما ایستاده است. شما آینده کشور هستید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار