معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: ۲۰ میلیارد دلار اعتبار راه‌اندازی قطار سریع‌السیر مشهد- تهران- اصفهان از محل صندوق توسعه ملی و تهاتر نفت تأمین خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 05 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ظهر امروز در حاشیه سفر به استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: قطار سریع‌السیر تهران- قم و اصفهان و از این سمت تهران- مشهد ممکن است با یکدیگر یک‌پارچه شود و در اسرع وقت فرآیند عملیاتی کار آغاز می‌شود.

وی گفت: پروژه قطار سریع‌السیر تهران- مشهد از پروژه‌های مهم و راهبردی است و ازجمله پروژه‌هایی محسوب می‌شود که در مرز فناوری حرکت می‌کند و همه کشور‌های پیشرفته دنیا در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اضافه کرد: بخشی از کار پروژه قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان از قبل اجرا شده است؛ اما فرآیند پروژه قطار سریع‌السیر تهران- مشهد هنوز آغاز نشده که با تدارک مسؤولان و دست‌اندرکاران در راه‌آهن و راه و شهرسازی و برگزاری جلسات اختصاصی رئیس‌جمهور عملیات اجرایی آن در اسرع وقت آغاز می‌شود.

منصوری بیان کرد: اجرای این پروژه منابع سنگینی نیاز دارد و عددی که پیش‌بینی می‌شود، حدود ۲۰ میلیارد دلار است؛ البته بعد از اینکه مطالعات کار تمام شود، می‌توان عدد دقیق را بیان کرد. وی ادامه داد: این عدد یک ابرپروژه را پیش روی ما قرار داده و برای تأمین اعتبار آن از منابع عمومی نمی‌توانیم استفاده کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور جلسه‌ای اختصاصی با حضور مسؤولان وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و راه و شهرسازی برگزار کرد و این منابع از محل صندوق توسعه ملی و تهاتر نفت تأمین خواهد شد.

منصوری افزود: امروز افتخار داریم که در ایام دهه فجر، بهره‌برداری از حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان سمنان را داشته باشیم که درمجموع بیش از ۶۰۰ پروژه با ایجاد اشتغال برای بیش از ۷۰۰ نفر بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: از مصوبات سفر رئیس‌جمهور نیز ۱۰۰ تعهداتی که دولت به استان سمنان داده بود، محقق شده است و نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر تأمین اعتبار شد که در حوزه‌های مختلف منشأ اثر بوده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد: در آینده نزدیک رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان سمنان سفر می‌کنند تا بخشی از پروژه‌های اقتصادی و عمرانی را افتتاح کنند و از نزدیک مسائل مختلف استان را مورد نظارت قرار دهند و جلسات اجرایی مختلفی نیز با حضور آن‌ها برگزار می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار