مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی با جدیت در این شهرستان پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 06 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، محمد حسینی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی عصر امروز در نخستین جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با اشاره به بررسی شیوه‌نامه مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی اظهار کرد: با عنایت به خشک‌سالی‌های مکرر سالیان اخیر و لزوم صیانت و حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی، توجه به مدیریت توأمان آب و برق امری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بیشترین منابع تأمین آب کشاورزی شهرستان میامی از چاه است، گفت: مصرف بیش از ۸۵ درصد آب چاه‌های کشاورزی در بخش زراعت است و از این‌رو، مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی بر دبی‌سنجی چاه‌های حومه میامی تأکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین چالش پیش رو در مدیریت مصرف آب چاه‌های کشاورزی، اجرای اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌های کشاورزی بدون تغییر در اصل پروانه چاه است.

حسینی بر لزوم تخصیص آب طرح‌های صنعتی موجود در سازمان‌های کشاورزی شهرستان در زمان خاموشی چاه‌ها در فصل زمستان و تخصیص آب برای مجتمع دام‌پروری تأکید کرد.

این جلسه با حضور فرماندار میامی، رئیس اداره امور آب شهرستان، رئیس اداره تعاون روستایی، رئیس شرکت توزیع برق شهرستان، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان، نظام مهندسی و اتاق اصناف کشاورزی، صندوق حمایت از بخش کشاورزی، کارشناسان مدیریت و کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی میامی برگزار شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار