بومهن رکورددار کمترین ساخت و سازهای عمرانی

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران گفت: بومهن یکی از شهرهایی بوده که کم‌ترین ساخت و سازهای عمرانی در آن صورت گرفته است و باید به این مورد توجه ویژه داشت.
کد خبر: ۲۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 20 April 2015
به گزارش فارس سیدمرتضی سلیم‌آبادی در جمع شماری از دست‌اندرکاران امور شهری در بومهن اظهار داشت: متأسفانه ساخت و سازهای غیرمجازی در زمان‌های گذشته در شهر بومهن انجام شده و امروز بومهن زیر بالاترین نگاه‌های امنیتی و نظارتی است که باید با دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های نظارتی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران بر روی بومهن نظر دارند؛ در شهر بومهن ساختمان‌های 10 طبقه و بیشتر هم ساخته شده، در صورتی که طرح جامع شهر می‌گوید دو طبقه بر روی پیلوت بیشتر نباید ساخته شود و باید دید چه اتفاقی افتاده که ساختمان 10 طبقه نیز ایجاد شده است.

سلیم‌آبادی ادامه داد: امروز دل‌خوشی ما این است که شهر مشکل مالی ندارد و این اشتباه است؛ چون با فروش شهر در حال اداره آن هستیم و اسم این شهرسازی و هنر نیست که 20 میلیارد تومان در حساب شهرداری نقدینگی باشد و باید دید این پول از چه محلی کسب شده و کدام کار تولیدی و سرمایه‌گذاری جز تراکم‌فروشی، ضابطه‌فروشی و نگاه نکردن به ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این امر به خود بالیدن ندارد که وضع مالی شهرداری بومهن جزو بهترین‌ها در استان تهران است و در رتبه اول درآمدی استان قرار دارد و باید دانست که آیا این درآمد مشروع است؛ خیر این‌گونه نیست.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران گفت: شهردار جدید بومهن باید به‌صورت جدی به این مورد ورود پیدا کند و دیگر پذیرفته نیست که ما شهر را بفروشیم و مردم را با مشکل مواجه کنیم.

سلیم‌آبادی افزود: اگر می‌توانید به میزان ساخت و ساز، خدمات ایجاد کنید، فروش تراکم اشکالی ندارد اما باید بررسی صورت گیرد که نسبت به ساختمان‌های ایجاد شده چقدر خدمات داده شده است.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ خدماتی داده نشده و علی‌رغم بودجه خوب به علت درگیری‌های موجود، بومهن یکی از شهرهایی است که کم‌ترین ساخت و سازهای عمرانی در آن صورت گرفته است و باید به این مورد توجه ویژه داشت.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران گفت: جهت کار شهر را به سمت عمران و آبادانی سوق دهید نه ساخت و ساز غیرمجاز و در کنار آن، تمام موارد مانند کارکنان و تناسب آن با خدمات ارائه‌ شده و خدمات عمرانی در شهر مدنظر قرار گیرد.

سلیم‌آبادی ادامه داد: رشد فضای سبز شهر بومهن نسبت به استان تهران بسیار عقب است و ما نگران این بحث هستیم؛ شهرداری باید در مقوله فضای سبز به‌صورت جدی وارد شود و درخت‌کاری و ایجاد فضای سبز که در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز کمک می‌کند، را انجام دهد.

وی تصریح کرد: متأسفانه این مورد نادیده گرفته شده و ساخت و سازهای غیرمجاز را برای درآمدزایی در نظر گرفته‌ایم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار