‌شناسایی بیش از ۳۰۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در جنوب شرق استان تهران

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران از شناسایی ۳۳۰۵ فقره انشعاب غیر مجاز آب در شهرستان‌های تحت پوشش خدمات آبرسانی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹ 11 September 2024
به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ایسنا، «سعید منصور بقایی» مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی و مشکلات تامین و توزیع آب بیان کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه امسال، افزایش مصرف مشترکین و کمبود منابع آبی، مدیریت مصرف و جلوگیری از تلفات آب از اهمیت و نقش بسزایی در تامین و توزیع پایدار آب شرب مورد نیاز است و در همین راستا کشف و قطع انشعابات غیر مجاز که متاسفانه سبب هدر رفت حجم زیادی از آب شرب در سطح منطقه شده است را در دستور کار قرار دادیم.
 
بقایی گفت: بیشترین آب غیر مجاز در کشاورزی، باغداری و دامداری مورد استفاده قرار گرفته است که با تلاش‌های همکاران این انشعابات قطع شده است.
 
این مسئول با بیان این مطلب که با هماهنگی‌های انجام شده با نهاد‌های قضایی و انتظامی اقدامات موثر و مثمر ثمری جهت شناسایی و جمع آوری انشعابات غیر مجاز شد، خاطرنشان کرد: با پایش شبانه روزی اکیپ‌های حافظت از تاسیسات آب رسانی در امورات و ادارات تابعه در پنج ماهه نخست سال جاری در چهار شهرستان ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک ۳۳۰۵ فقره انشعاب غیر مجاز در مناطق شهری و به ویژه روستایی شناسایی شده است.
 
این مسئول با بیان این که استفاده غیر مجاز از آب به لحاظ قانونی جرم و از منظر شرعی گناه محسوب می‌شود، تصریح کرد: با همکاری و مشارکت ادارات دادگستری و نیروی انتظامی نزدیک به ۱۱۰۰ فقره از انشعابات غیر مجاز قطع و جمع آوری گردیده است.
 
مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران در پایان تصریح کرد: ۲۲۰۵ انشعابات غیر مجاز شناسایی شده در حال انجام روال قانونی است که بزودی جمع آوری می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار