تیم مجیدی آینه تیم استراماچونی است
تقریبا روند امتیازگیری و حتی سبک بازی استقلال تحت هدایت استراماچونی و مجیدی برابر بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 21 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: مقایسه ی هشت بازی ابتدایی استقلال با مربیگری آندره آ استراماچونی با هشت دیداری که فرهاد مجیدی وظیفه ی هدایت آبی های پایتخت را برعهده داشته، نتایجی جالب توجهی به دست می آید که تقریبا می توان گفت همه چیز برابر است. 


*استراماچونی در هفته های ابتدایی نتایج خوبی با استقلال کسب نمی کرد و هواداران این تیم برای دیدن رنگ پیروزی، شش هفته صبوری به خرج دادند. استقلال با استرا از هفته ی ششم راه افتاد، در حالیکه در 5 بازی ابتدایی خود، 2 بار شکست خورده بود و 3 بار هم به نتیجه مساوی رضایت داده بود. 


*تیم تحت هدایت استراماچونی در 8 هفته ی ابتدایی لیگ برتر، صاحب سه برد، سه مساوی و دو شکست شد تا از این تعداد بازی 12 امتیاز کسب کند. تیم استرا 12 گل زد و 7 گل نیز دریافت کرد.


* استقلال با هدایت مجیدی از هفته ی هجدهم پای به رقابت های لیگ برتر گذاشت. مجیدی در اولین گام توانست نفت مسجد سلیمان را از پیش روی بردارد اما در ادامه روند نزولی تیمش آغاز شد. استقلال تاکنون 8 بازی در لیگ برتر با سرمربیگری فرهاد مجیدی به میدان رفته که او دقیقا عملکردی مشابه با استرا داشته است. یعنی کسب سه پیروزی، سه تساوی و دو شکست در هشت دیدار. با این تفاوت که تیم مجیدی کمتر گل زده و بیشتر گل خورده. استقلال با فرهاد 10 گل زده و 8 بار نیز دروازه اش باز شده است. 

 


*روند امتیاز گیری مجیدی تا به اینجای کار، با استراماچونی برابر بوده اما از لحاظ کیفیت بازی و آمارهای ثبت شده در مسابقات، تفاوت هایی دیده می شود.


*تیم استراماچونی در شش دیدار از هشت مسابقه ابتدایی لیگ، مالکیت توپ بیشتری نسبت به حریف داشت اما تیم مجیدی فقط در سه مسابقه توانست بیشتر از حریف صاحب توپ و میدان باشد. در این هشت مسابقه، به طور میانگین تیم استراماچونی 56.5 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت در حالیکه این آمار برای تیم فرهاد 52.1 درصد در هر دیدار است. 


*در این هشت دیدار، تیم استرا در مجموع 89 بار به سمت دروازه ی حریفان شوت زد، که یعنی تیم او بطور میانگین در هر مسابقه آمار 11.12 شوت را ثبت کرده است. این تعداد برای تیم فرهاد 81 شوت است با میانگین 10.12 شوت در هر دیدار. یعنی تیم مجیدی به طور میانگین دقیقا یک شوت در هر بازی کمتر از تیم استراماچونی زده است. 


*از لحاظ میزان شوت در چارچوب، تیم استرا در هر دیدار 4.1 شوت درون چارچوب داشته که این آمار برای تیم مجیدی 3.6 شوت در هر مسابقه است. اما در زمینه تعداد پاس در هر بازی، تیم فرهاد عملکرد بهتری داشته. استقلال با مجیدی به تناوب در هر مسابقه 387 پاس داده که 307 تای آن به درستی به مقصد رسیده، اما در استقلال استراماچونی، آنها در هر مسابقه به طور میانگین 375 پاس رد و بدل کرده اند که از این تعداد، 298 تای آن سالم بوده است. 


*نکته ی جالب، در خصوص درصد دقت پاس است. به نحوی که استقلال چه در زمان استراماچونی و چه در زمان مجیدی، به طور میانگین دقیقا 78.87 درصد پاس هایشان سالم بوده که این برابر بودن آمار آبی پوشان تحت هدایت دو سرمربی امسالشان، جالب به نظر می رسد. 

 


*استقلال در زمان حضور استراماچونی در هر دیدار شانس گل بیشتری خلق میکرد. آنها در هشت دیدار ابتدایی لیگ به طور متوسط در هر مسابقه 4.62 موقعیت گلزنی روی دروازه ی حریفانشان خلق می کردند که در تیم فرهاد این آمار عدد 3.5 را نشان می دهد.


*به عنوان آخرین مقایسه اگر بخواهیم نمره ی کلی تیم استقلال در هر دیدار را مقایسه کنیم، بازیکنان استرا در هشت دیدار ابتدایی لیگ، به طور میانگین نمره 6.75 را از سایت یازده دات نت دریافت کرده اند که این نمره برای استقلال تحت هدایت مجیدی، 6.71 است.


*به طور کلی به نظر می رسد تفاوت چشم گیری بین استقلال استراماچونی در هشت هفته ی ابتدایی لیگ برتر با استقلالی که تا به اینجای کار در هشت دیدار فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی داشته، دیده نمی شود. با توجه به اینکه آبی های پایتخت تا پایان لیگ 6 دیدار دیگر پیش روی دارند، به نظر می رسد در پایان لیگ نوزدهم بتوان مقایسه ی بهتری بین رکوردها و عملکرد استقلال در زمان استراماچونی با استقلالی که فرهاد مجیدی هدایتش را بر عهده گرفته، داشت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار