وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت با صدور مجوز واردات کالاهای اساسی از طریق ارایه ارز دولتی به دنبال کاهش قیمت ها بوده و مقصر گرانی در بازار نیست.
کد خبر: ۷۱۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 10 February 2019

دژپسند: دولت مقصر گرانی نیست/ سیاست دولت کاهش قیمت کالاهای اساسی است

به گزارش «تابناک تهران»؛ به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با اساتید و نخبگان دانشگاهی استان گلستان اظهار داشت: یکی از سیاست های دولت برای کاهش قیمت کالاهای اساسی، اعطای ارز دولتی برای واردات بود اما برخی افراد با سوء استفاده از شرایط کشور، اقدام به فروش کالاهای وارداتی با قیمت آزاد در بازار کردند.

او بیان کرد: دولت با اطلاع از این کارها، همه ابزارهای خود را برای شناسایی سوء استفاده کنندگان به کار می گیرد تا مانع از وارد شدن فشار بیشتر به مردم شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به افزایش قیمت گوشت در بازار اشاره کرد و افزود: چندی قبل محموله 2.5 تنی گوشت کشف شد که مالک آن با وجود دریافت ارز 4200 تومانی برای واردات، قصد داشت گوشت ها را به قیمت آزاد در بازار به فروش برساند.

دژپسند ادامه داد: همچنین کنون 600 کانتیر گوشت در گمرک بدون صاحب است که پس از بررسی ها مشخص شد مالک آن با وجود دریافت ارز دولتی قصد دارد آن را با قیمت بیشتر در بازار عرضه کند.

وی گفت: یکی از راه های جلوگیری از تداوم و بروز این مشکلات، اجرای قانون برخورد با تجارت غیرمنصفانه است تا این گونه تجار در رسیدن به اهداف منفعت طلبانه خود از مسیر وارد کردن ضربه به اقتصاد کشور، ناکام بمانند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، اصلاح الگوی مصرف را یکی دیگر از راهکارهای برون رفت از مشکلات فعلی دانست و گفت: سرانه مصرف بسیاری از کالاها در ایران به مراتب بیشتر از استانداردهای جهانی است که موجب افزایش هزینه های دولت برای تهیه و تامین آن می شود.

دژپسند افزود: بازگشت به فرهنگ دوران دفاع مقدس و ایستادگی در مقابل مشکلات، یکی از نیازهای روز کشور برای کمک به حل بحران ها است تا آثار تحریم از بین رفته و توطئه های دشمنان ناکام بماند.

استاندار گلستان هم در این نشست گفت: این استان سال گذشته و امسال با وجود دشواری های فراوان اقتصادی کشور، شاهد حرکت رو به پیشرفت در مسیر توسعه پایدار و فراهم کردن زیرساخت های فراوان در بخش های گوناگون بود.

سیدمناف هاشمی اظهار داشت: یکی از اتفاقات امیدوار کننده گلستان در این مدت، افزایش جذب اعتبارات حوزه رونق تولید، اشتغال و روستایی بود که در نتیجه آن فرصت های شغلی بیشتری در استان ایجاد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یک روزه خود به استان گلستان، چند پروژه را به طور متمرکز در گرگان افتتاح و در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شرکت می کند.

برچسب ها: فرهاد دژپسند
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بچه های انقلاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
چرا روحانی برای مهار کردن گرانی اقدامی نمی کنه اگرنمیتونی استعفابده برو بخدا یه روزی باید جواب پس بدی پیش خداوند یکتا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار