وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) معاف از مالیات است، گفت: فرار مالیاتی در کشور بین ۲۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۷۱۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 05 February 2019

فرهاد دژپسند، در نشست مشترک خود با اقتصاددانان جوان که هم اکنون در وزارت اقتصاد در حال برگزاری است، با بیان اینکه این وزارتخانه برای همفکری بیشتر دست یاری به سمت اقتصاددانان دراز می کند، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد کلان کلان باید ایده های نو داشته باشیم تا بتوانیم از موانع اقتصادی عبور کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: برای مقابله با تورم باید جدی باشیم اما نمی خواهیم این مساله باعث صدمه به سرمایه گذاری شود.

وی با اشاره به حجم فرار مالیاتی در کشور گفت: بین ۲۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم، این مبلغ بسیار درشت است و برای مسدود کردن راه های این فرار مالیاتی نیازمند بسیج عقلانی جمعی هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) معاف از مالیات است، اظهار داشت: برای مثال در جایی که به خاطر کم آبی نباید شلتوک کشت شود ما هم به آن یارانه می دهیم و هم از مالیات معافش می کنیم.

دژپسند همچنین به رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: رسیدن به نرخ رشد اقتصادی ۶ درصد با این اوضاع یک معجزه خواهد بود، بنابراین نیازمند استفاده از منابع خارجی هستیم.

وی ادامه داد: به همین خاطر باید بررسی کنیم که چرا وقتی سالی ۱۲.۷ میلیارد دلار ورود سرمایه گذاری داشته ایم تنها ۴۰ درصد از آن جذب شده است.
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار