سخنان خاص یک مسئول اقتصادی
«باید در انتخابات مجلس از نمایندگانی حمایت کنیم که... این موضوعی است که ما آن را به جد دنبال می‌کنیم...» آیا به راستی این سخنان سیاسی راهبردی که با جدیت هم دنبال می شود از کیست؟! و در چگونه همایشی مطرح شده است؟!
کد خبر: ۶۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 26 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، روز گذشته رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در بیست و چهارمین اجلاس خود در مشهد با حضور مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر بودند تا ضمن هم اندیشی بیشتر به راهکارهای تعالی تعاملات جهانی و رفع موانع و راهکارهای پیشرفت فعالیتها و مسائل دوران پس از رفع تحریم‌ها بپردازند و البته در خلال این همایش هشدارهایی در خصوص تبعات ورود بی‌حساب‌وکتاب کالاهای خارجی به بازار داخلی دادند.
اما از این میان برخی صحبتها رنگ و بوی سیاسی داشت به طوریکه تصور تشخیص گوینده این جملات نغز و پرمغز چندان ساده نیست :«باید در انتخابات مجلس از نمایندگانی حمایت کنیم که... این موضوعی است که ما آن را به جد دنبال می‌کنیم...» آیا به راستی این سخنان مهم که با جدیت هم دنبال می شود از کیست؟! و در چگونه همایشی مطرح شده است؟!
ریاست خانه صنعت و معدن البته به جز این سخنان راهبردی سیاسی در این همایش راهبردی اقتصادی نکات جالب دیگری مطرح کرد مانند مشکلات بیمه و رسم « کادو » دادن های نه چندان با ضابطه به خارجی هایی که بنا بر مثل معروف - چه همسایه باشند و چه نباشند - مرغشان همیشه غاز است!؟ و تخم دو زرده می‌کنند انگار !؟

کادوبازی با خارجی‌ها موقوف !
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن کشور در این مراسم با اشاره به ورود هیئت‌های خارجی به ایران عنوان کرد: خوشبختانه مذاکرات هسته‌ای به این نتیجه رسید و قائم مقام صدر اعظم  آلمان و 60 نفر هیأت همراه و چهار سناتور فرانسوی به ایران سفر کردند تا مناسبات اقتصادی داشته باشند و باید توجه داشته باشیم، از آنها نهایت استفاده را ببریم و برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم و این گونه نباشد که آنها فقط برای فروختن آمده باشند، بلکه باید حضور آنها سبب تقویت بازارهای داخلی شود.
وی افزود: باید توجه کنیم که نباید این افراد فقط بیایند و ما کادویی به آن‌ها بدهیم و بروند باید از آن‌ها نهایت استفاده را کنیم و برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.
وی با بیان اینکه کادوبازی در سفرهای هیئت‌های تجاری فایده‌ای برای ما ندارد، تاکید کرد: باید از ورود هیئت‌های تجاری خارجی برای انتقال تکنولوژی به کشور استفاده کنیم.

مشکل بیمه !
وی موفقیتهای دولت در مذاکرات
 هسته ای و همچنین مهار تورم را شایان تقدیر دانست و افزود: امیدواریم دولت از مشورت و برنامه های بخش خصوصی برای طی دوران پس از تحریم استفاده کند و به نگرانی های موجود در این بخش توجه 
کند.

به گفته وی ، سال‌هاست در حوزه بیمه مشکلاتی داریم که این موارد باید حل شود.

در انتخابات مجلس از چه نمایندگانی حمایت کنیم؟!
رئیس خانه صنعت معدن و کشور با اشاره به اینکه توسعه کشور اتفاق نخواهد افتاد مگر با همکاری بخش خصوصی و دولت ادامه داد: باید در انتخابات مجلس از نمایندگانی حمایت کنیم که به اقتصاد و صنعت و تجارت توجه ویژه دارند و این موضوعی است که ما آن را به جد دنبال می‌کنیم.
سهل آبادی افزود: خانواده بزرگ کار و تولید تلاش می‌کند تا نمایندگان آینده مجلس با آگاهی از توانمندی ها و مشکلات اقتصاد و صنعت کشور با تصویب قوانین مفید نقش مناسبی در راه اعتلای این بخش ایفا نمایند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار