مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: همه خودرو‌هایی که در اختیار ارگان‌های دولتی هستند یا به عبارتی پلاک دولتی در اختیار دارند ، باید در موقع مقرر و سررسید، برگه معاینه فنی از مراکز معاینه فنی دریافت کنند.
کد خبر: ۶۵۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 06 September 2018

به گزارش تابناک : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به همراه برخی از مسئولین این دستگاه عصر روز گذشته بطور سرزده از تعدادی از مراکز معاینه فنی خودروها در جنوب پایتخت بازدید کرد.

کیومرث کلانتری در حاشیه این برنامه اظهار داشت: طی این بازدید عملکرد 2 مرکز معاینه فنی در جنوب تهران و در حوزه شهرستان ری از نزدیک مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت .
وی افزود : بر این اساس نحوه سنجش گازهای خروجی اگزوز خودروهای سبک و سنگین ، کالیبراسیون دستگاه های این مراکز و صحت عملکرد دستگاه تست آلایندگی مورد پایش قرار گرفت و  نحوه گزارش دهی این مراکز بررسی شد .
کلانتری با اشاره به اینکه جهت بررسی دقیق عملکرد این مراکز،  تست خودروها در حضور نمایندگان  و کارشناسان  محیط زیست انجام شد گفت: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در تهران وجود دارد که مشمول گرفتن معاینه فنی هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بابیان اینکه با توجه به بررسی انجام شده از مجموع خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند بین 30 تا 40 درصد در تست های مربوطه مردود می گردند خاطر نشان کرد : عمده این مردودی ها درارتباط با گازهای آلاینده بوده و مرتبط با سیستم احتراق سوخت در این خودروها می باشد که تاثیر بسزایی در آلودگی هواخصوصا در کلانشهرها  دارد.
کلانتری تصریح کرد : موضوع صحت و سلامت خودروها موضوعی است که در قبال آن هم دستگاه های متولی ، هم مردم  و رانندگان، هم خودروسازان و هم کلیه دست اندرکاران حوزه حمل و نقل مسئول بوده و هر یک با توجه به نقش خود دارای تکالیف قانونی هستند.
وی با اشاره به اهمیت تعویض به موقع کاتالیست در خودروهای سبک و نیز فیلتر دوده در خودروهای سنگین تاکید کرد: انتطار ما این است که سازمان تاکسیرانی،اتوبوسرانی ومجموعه شهرداری تهران همکاری و نظارت دقیقی درخصوص کاتالیست خودروهای عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری و اتوبوس ها داشته باشند و در این خصوص بر اساس تکالیف قانونی عمل نمایند.
مدیرکل محیط زیست استان تهران در ادامه گفت : قطعا در نیمه دوم سال و همزمان با بازگشایی مدارس و افزایش ترافیک و الودگی هوای تهران ، نظارت محیط زیست بر مراکز معاینه فنی وبررسی عملکرد دستگاه های مسنول و متولی در حوزه حمل و نقل شهری بیشتر و دقیق تر خواهد بود.
کلانتری با بیان اینکه ، همه خودرو‌هایی که در اختیار ارگان‌های دولتی هستند یا به عبارتی پلاک دولتی در اختیار دارند ، باید در موقع مقرر و سررسید ، برگه معاینه فنی از مراکز معاینه فنی دریافت نمایند افزود:از پلیس راهنمایی و رانندگی  درخواست می شود  کنترل برگه‌های معاینه فنی را شدت بخشند و حتما با متخلفین بر اساس قانون برخورد نمایند.
وی در پایان افزود هر چند اتصال مراکز معاینه فنی خودروها به سامانه سیمفا ، امکان سواستفاده و تخلف در این مراکز را کاهش داده است اما محیط زیست درصورت مشاهده و یا گزارش هرگونه تخلف  از سوی این مراکز به شدت برخورد قانونی خواهد نمود چراکه در موضوع سلامت شهروندان هیچ گونه خطایی قابل بخشش نیست.
این گزارش می افزاید در ادامه کیومرث کلانتری از اقدامات درحال اجرا در راستای کاهش بوی اطراف فرودگاه امام و نیز چشمه علی شهرستان ری که این روزها توجه  دلسوزان وعلاقه مندان  به حوزه محیط زیست را به خود جلب کرده بازدید کرد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار