در پی حال ناخوش کتاب گلستان اتفاق افتاد:
گلستان کتاب مشهد که قرار بود پاتوقی برای اهالی کتاب مشهد باشد این روزها حال چندان خوشی ندارد.
کد خبر: ۶۴۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 26 August 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ این مجموعه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد پاتوقی فرهنگی برای اصحاب قلم به ویژه اهالی کتاب و دوستداران فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در مشهد افتتاح شد اما با گذشت زمان عملا به اهداف خود نرسید.
 
تا امروز گلستان کتاب دچار تغییرات و مشکلات فراوانی بوده؛ به گونه‌ای که نه تا امروز در جهت معرفی و گسترش این مجموعه به شهروندان قدمی صحیح و موثری برداشته شده و نه در مواجهه با کسبه فرهنگی این بازار رویکرد یکسان و مشخصی اتخاذ شده است.
تغییرات پی‌درپی و صدور بخشنامه‌ها و دستوراالعمل‌های مختلف در ادوار گذشته، این مجموعه را به بازاری متروک و کم‌رونق تبدیل کرد و امروز شاهد هستیم که کرکره بسیاری از مغازه‌های آن پایین کشیده شده است. حتی این روزها به گفته‌ کسبه‌ این بازار، صحبت از تعطیلی این مجموعه به میان آمده است.
 
دعوت شهرداری از ایده پردازان برای رونق دوباره گلستان کتاب مشهد
 
اما دیروز خبری تازه رگه هایی از امید در این مجموعه بوجود آورد. روز گذشته معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از سرمایه گذاران علاقه مند دعوت به ایده پردازی کسب و کار در موضوعات مختلف در گلستان کتاب مشهد کرد.
این معاونت در اطلاعیه ای اعلام کرده است: معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در نظر دارد در چارچوب رویکرد رونق بخشی به اقتصاد شهر، افزایش سطح رضایت شهروندان، زائرین و گردشگران و بهبود کسب و کارها اقدام به شناسایی و حمایت از فرصتهای سرمایه گذاری و رویدادهای کسب و کار مطرح شده از سوی تمامی سرمایه گذاران محترم، در محدوده گلستان کتاب مشهد نموده و به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد صلاحیت واگذارنماید.
طرح های پیشنهادی می تواند در قالب پروژه شامل بهسازی وضع موجود یا ایجاد سازه های سنگین و سبک و رویداد به صورت موقت یا دائم تعریف گردد.
مهلت شرکت در این فراخوان تا بیستم شهریورماه اعلام شده و اسناد آن در آدرس ets.mashhad.ir و ECO.MASHHAD.IR در دسترس است.
 
هویت گلستان کتاب، فرهنگی خواهد ماند
 
مهدی نعمتی مدیر سرمایه گذاری های نوین شهرداری مشهد در این رابطه گفت: از آنجایی که کارکردی که در گلستان کتاب، شهرداری به دنبال آن بود حاصل نشد لذا به دنبال ایده‌های جدید هستیم.
 
وی افزود:  در شهرداری یک سری کارکردها برای گلستان کتاب تعریف کرده بودیم که این مجموعه به آن دست پیدا نکرد و این موضوع را ناشی از مسائل فنی و نوع بهره برداری از این مکان می دانیم. لذا به سمت انتشار فراخوان شناسایی و حمایت از فرصت ها و پروژه های سرمایه گذاری نوین و رویدادهای کسب و کار در گلستان کتاب مشهد رفتیم.
 
نعمتی ادامه داد:  ما با انتشار فراخوان فضایی را فراهم کردیم تا صاحبان ایده و سرمایه طرح های خود را با رویکرد فرهنگی ارائه دهند و دلیل این فراخوان ان بود که فعالان هر دو حوزه بتوانند ایده خود را تعریف کنند.
 
مدیر سرمایه گذاری های نوین شهرداری مشهد خاطر نشان کرد:  واگذاری این مجموعه به صنوف دیگر مطرح نیست اما لزوما نمیخواهیم ایده ها را محدود به مسئله کتاب کنیم. ولی هویت گلستان کتاب فرهنگی خواهد ماند و مطمئنیم پیشنهادات خوبی دریافت خواهیم کرد.
 
وی در پایان اذعان کرد:  تاکنون گلستان کتاب نتوانسته مخاطبی که باید جذب کند و در تعریف جدید ممکن است کتاب مسئله جانبی باشد و در آینده لزوما اینجا گلستان کتاب نخواهد بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار