کارشناس سازمان هواشناسی کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، کاهش محسوس دما بین پنج تا 10 درجه در بخش هایی از نوار شمالی کشور و استان های گیلان و مازندران ایجاد شود.
کد خبر: ۵۱۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ 28 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "امین حسین نقشینه" درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور، اظهار داشت: جریانات بارشی که اواخر وقت روز گذشته (جمعه) وارد کشورمان شده و گذر موج بارشی از شمال غرب کشور موجب می‌شود تا در ساعات پایانی امروز (شنبه) و فردا بخش هایی از استان های ساحلی دریای خزر، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با افزایش ابر و بارش باران مواجه شوند.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه نیز بادهای شدید موجب ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت دید افقی و کیفیت هوا در مناطقی از شمال غرب وغرب کشور می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، تصریح کرد: طی روز دوشنبه نیز رشد ابر و بارش پراکنده باران در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز به‌وجود می‌آید.

به گفته نقشینه، طی 48 ساعت آینده آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد و کیفیت هوا در این مناطق کاهش پیدا می‌کند.

وی درباره وزش باد شدید در برخی نقاط شمال و شمال غرب کشور، بیان کرد: از عصر روز یکشنبه و به‌ویژه طی روز دوشنبه وزش باد بسیار شدید به همراه گرد و خاک  استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام و کرمانشاه را در بر می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش محسوس دما بین پنج تا 10 درجه در بخشهایی از نوار شمالی کشور و استان های گیلان و مازندران ایجاد شود.

نقشینه، اهواز با 37 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با یک درجه زیر صفر را خنک‌ترین منطقه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 29 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی شاهد کاهش دو درجه‌ای آن خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار