فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کاهش ۲۲ درصدی سرقت از مغازه ها در شرق این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶ 09 October 2017
سردار عبدالرضا ناظری، در جمع اصناف شرق استان تهران، طی سخنانی ضمن درود به روح شهدای اصناف و نیروی انتظامی و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: روسای اتحادیه های صنفی و همه اصنافی که در مجموعه مدیریت اداره اصناف در یک سال گذشته همکاری بسیار خوبی با پلیس اطلاعات و انتظامی شرق استان تهران داشته است قابل تقدیر هستند.
 
ناظری افزود: اگر امروز در حوزه ترافیک، ارتقا فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات را مشاهده می کنیم، اگر در شهرستان ورامین و شهرستان های شرق استان تهران، ارتقا سطح آرامش و امنیت را شاهد هستیم و در سطح جامعه وضعیت مناسبی را داریم همه به برکت همکاری خوب و شایسته اصناف است.
جنگ نرم از بزک در خیابان ها تا تلفن های همراه را در بر می گیرد
 
وی گفت: همه ما شاهد فداکاری ها و ایثار اصناف در زمان قبل از انقلاب و در حوزه دفاع مقدس بوده ایم و در یک سال اخیر اقدامات خوبی را از اصناف مشاهده کرده ایم.
 
فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: پیشروی اصناف در مراسم و مناسبت ها و حضور در راهپیمایی و لیالی قدر و عاشورا و تاسوعا به خوبی نمایان گر این بوده است که این قشر از میان داران هیات های مذهبی است و همواره نقش محوری ایفا داشته و برای برقراری نظم و امنیت جهت برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم ها در کنار پلیس بوده اید و قدم برداشته اید.
 
ناظری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: با توجه به حساسیت های بیشتری که امروز وجود دارد جنگ فعلی و دفاع مقدسی که امروز داریم در مقابل رژیم سلطه و استکبار از جنگ هشت ساله دفاع مقدس به مراتب پیچیده تر، سنگین تر و خطرناک تر است.
 
وی با اشاره به این که امروز برخی از ما از جبهه های شهدا غافل شده ایم و برخی از افراد به دلیل برخی ملاحظات ورود نمی کنند، گفت: همه شما باید در عرصه جنگ نرم ورود کنند، فضایی که در آن قرار گرفته ایم از بزک برخی افراد در خیابان ها شروع می شود و به فضای سیاه مجازی و تلفن های همراه می رسد و باید با این فضاها مقابله کنیم چرا که در این شرایط زمینه برای پاشیدن خانواده ها فراهم می کنند، چرا که شاخص امنیت و اصالت ما خانواده است و جوانان و خانواده ها را مورد هدف قرار داده اند.
 
۲۸ شب گذشته تیراندازی در ورامین نداشتیم
 
فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان این که امروز همه باید هوشیاری لازم در جهت تهاجم فرهنگی را داشته باشیم، گفت: در حوزه اخلاقی باید اصناف پیشرو باشند، پلیس نیز برای دفاع از ارزش های اخلاقی و انقلابی کنار اصناف است و هر جایی که نام قانون باشد ورود پیدا خواهد کرد، همان طور که شهدای نیروی انتظامی برای حفظ آسایش و امنیت در جامعه در مرزها مظلومانه به شهادت می رسند، اصناف نیز باید در این حوزه بیشتر احساس تکلیف کنند.
 
وی اظهار داشت: امروز با اقدامات خوب پلیسی و مشارکت خوب مردم قتل هایی که در ۱۵ سال گذشته در ورامین و شهرستان های شرق استان تهران کشف نشده و قاتل تا ۱۲ سال فراری بود، کشف و قاتل تحویل اولیا دم می شود، باید بگوییم که ریشه اکثر جرائم جنایی بحث مواد مخدر است.
 
ناظری گفت: امروز پلیس مفتخر به محوریت مردم بوده و دارای اقتدار همراه با مروت و محبت است، با هر کسی که در برابر مرم کوچک ترین بی احترامی کند به شدت برخورد می کنیم و در مقابل نیز با اراذل و مخلان امنیت با قدرت می ایستیم.
 
وی با بیان این که قبلا هر شب ۸ تا ۹ تیراندازی در ورامین صورت می گرفت، اما خوشحالیم که اعلام کنیم ۲۸ شب متوالی است که هیچ گونه تیراندازی در این شهرستان صورت نگرفته و این یک موفقیت بوده که تنها ناشی از تلاش پلیس نیست.
 
فرمانده انتظامی شرق استان تهران با تقدیر از قانون خلع سلاح، اظهار داشت: امروز در ورامین، هر کس به اسلحه دست ببرد، در کم تر از یک ساعت دستگیر می شود.
 
کاهش ۲۲ درصدی سرقت از مغازه ها در سال جاری
 
وی افزود: امسال اولین سال است که حتی یک مورد قمه زنی در منطقه نداشتیم و عمده این موفقیت ها با اقدامات فرهنگی انجام شده است.
 
ناظری با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی سرقت از مغازه ها، اضافه کرد: این کاهش به دلیل همکاری اصناف با پلیس است.
 
وی اضافه کرد: در مرکز مانیتورینگ که در پلیس اطلاعات در حال راه اندازی است، ۶۳ دوربین شهر به این مرکز مانیتورینگ منتقل می شود و به دنبال این هستیم که تمامی مبادی ورودی و خروجی ورامین را دوربین پلاک خوان قرار دهیم تا بدانیم که چه خودروهایی به شهر وارد و خارج شده است.
 
ناظری افزود: در این عرصه اصناف همکار پلیس است و ما در پی این هستیم که با کمک خود اصناف چندین کمیته، مانند کمیته پیشگیری از سرقت مغازه، کمیته پیگیری کشف سرقت از مغازه ها و ... راه اندازی کنیم.
 
وی گفت: ما برای سال آینده ۱۰ راهبرد جهت پیشگیری از سرقت ها در نظر گرفته ایم که مشارکت همه اصناف را می طلبد.
 

بیشتر بخوانید:
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار