تابناک تهران:
فصل تابستان فصلی است که بحث اسباب کشی از دغدغه های مستاجران است و با توجه به اینکه در اواخر تابستان به سر می بریم ولی بازار رهن و اجاره خانه در تهران هنوز داغ است و بهتر است که روش های اسباب کشی آسان را یاد بگیرید.
کد خبر: ۴۹۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 11 September 2017
به گزارش تابناک تهران، تابستان برای خانواده هایی که مستاجر هستند چندان خوشایند نیست به این دلیل که باید از خانه ای که یه مدت در آن زندگی کرده اند نقل مکان کنند و شاید هم دل کندن از همسایه ها برای آنها کار آسانی نباشد. موقع جابجایی از یک خانه به خانه دیگر و یا به محله ای دیگر دغدغه خانواده های مستاجر است. گاهی هم پیدا کردن یک خانه مناسب در یک محله آرام و خوب کمی دشوار است. این روزها در معابر منطقه کامیون ها و نیسان هایی دیده می شوند که مشغول حمل اسباب و اثاثیه مستاجران هستند. اگرشما هم مستاجرید و به فکر اسباب کشی آسان و راحت هستید ، مطلب زیر را بخوانید.

لوازم مورد نیاز اسباب کشی

قبل از شروع اسباب کشی بهتر است که به اندازه اسباب و اثاثیه ای که دارید کارتن هایی در اندازه های مختلف ، طناب ضخیم و محکم ، چسب پنج سانتی و روزنامه باطله تهیه کنید. ابتدا کف کارتن ها را با روزنامه باطله بپوشانید و با نظم و مهارت خاصی لوازم شکستنی خود را در کارتن بچینید؛ سپس زیر و روی کارتن را با چسب پنج سانتی بچسپانید و با طناب آنرا محکم ببندید ، یادتان نرود که روی کارتن بنویسید که حاوی وسایل شسکتنی می باشد که در زمان حمل بیشتر از آن مراقبت به عمل آورند. 

سهولت در اسباب کشی

برای سهولت در اسباب کشی بهتر است که لوازم اتاق خواب، آشپزخانه و پذیرایی را جداگانه بسته بندی کنید. معمولا بهتر است که چند روز قبل از شروع اسباب کشی، کار بسته بندی رو شروع کنید تا با حوصله و دقت خاصی اسباب و اثاثیه خود را بسته بندی کنید.برای اینکه موقع اسباب کشی به خانه جدید و چیدمان وسایل، دچار سر در گمی نشوید حتما روی کارتن ها برچسبی که مشخص کننده محتوای آن است را بچسپانید.

نحوه بسته بندی و چیدن وسایل در کامیون 

حواستان به تلویزیون باشد که به صفحه نمایش آن فشار وارد نشود؛ اگر کارتن آن را در اختیار ندارید بهتر است که با پارچه نرم یا پتو صفحه تلویزیون را بپوشانید و با طناب محکم ببندید. وسایل ظریف و شکننده از قبیل ساعت دیواری,قاب عکس و وسایل دکوری را در روزنامه باطله یا پارچه بپیچید که صدمه نبینند. هنگام جابجایی بهتر است که اول وسایلی از قبیل فرش، سرویس خواب و پشتی ها را بچینید که همانند ضربه گیر عمل می کنند و سپس وسایل ظریف از قبیل تلویزیون و ظروف شکستنی را لابه لای آنها قرار دهید.

تقسیم کار را انجام دهید

اسباب کشی کار سخت و طاقت فرسایی است و بهتر است در انجام آن، تقسیم کار شود و تمام سختی آن، تنها بر دوش زن خانه نباشد و حتی اگر بچه کوچک دارید او را موظف به همکاری کنید که حداقل اسباب و اثاثیه اتاق خود را بسته بندی کند. بعد از اتمام اسباب کشی و قبل از اینکه خانه را ترک کنید به کنتور آب ، برق و گاز سر بزنید و شماره های مصرفی آن ها را یادداشت کنید ( البته در ساختمان های آپارتمانی اکثرا" آب و گاز برای ساکنین مشترک می باشد و میزان مصرف آن بر تعداد ساکنین تقسیم می شود) و به همراه آخرین فیش پرداختی به ادارات مربوطه بروید و نسبت به صفر کردن مقدار مصرفی خود اقدام کنید.  

هزینه های اسباب کشی 

اکثر مردم در زمان اسباب کشی از شرکت های خدماتی ای که در این زمینه فعالیت دارند کمک می گیرند. در بیشتر منطقه های تهران و در هر کدام از این مناطق، بیش از 10 شرکت خدماتی معتبر فعالیت دارند که حق الزحمه آنها توسط اتحادیه بارکش های شهر تهران مشخص شده است. به طور میانگین کرایه هر سرویس کامیون صد هزار تومان است؛ اگر فرض کنیم که شما در طبقه چهارم یک آپارتمان، خانه کرایه کرده اید؛ قیمت نهایی یک سرویس اسباب کشی به همراه هزینه حمل توسط کارگران  به طور میانگین برای شما شصد هزار تومان ( هزینه حمل وسایلی مانند پیانو هر طبقه 20 هزار تومان ، شیشه های میز ناهار خوری و میز جلو مبلی هر طبقه 5 هزار تومان، یخچال ساید بای ساید هر طبقه 15 هزار تومان ) آب می خورد. موقع اسباب کشی، شرکت های اتوبار معتبر را انتخاب کنید، چون که این شرکت ها با بیمه ها طرف قرارداد هستند و این بیمه ها بار شما را تضمین می کنند، یعنی اگر زمان جابجایی اتفاقی اتفاد و به وسایل شما ضربه ای وارد شد بیمه خسارت آن را پرداخت می کند و از این بابت خیال شما آسوده خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار