با پی‌گیری و حمایت مسئولان شهرداری و فرمانداری پردیس، خانواده‌ای نیازمند که اثاث خانه آنها به خیابان ریخته شده بود، اسکان داده شدند.
کد خبر: ۴۴۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 18 June 2017
خانواده پردیسی که به دلیل مشکلات مالی با صاحب خانه خود چند روزی را در فضای آزاد سپری می کردند، خوشبختانه با مساعدت مسؤلان شهرداری و فرمانداری پردیس مشکل حل شد و این خانواده جهت اسکان موقت در یک مکان مناسب قرار گرفتند.
 
خبرنگار خبرگزاری فارس این موضوع را پیگیری کرد و تنها رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پردیس در این زمینه پاسخ گو بود.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پردیس در این خصوص اظهارکرد: با بررسی بیشتر جوانب کارمتوجه شدیم که گاهی اوقات حق با موجراست و موجر تمام راه‌کارها و راه‌های انسانی و تمام فرصت‌ها  را که می‌توانسته به مستأجر داده و مستأجر به دلیل بی‌فکری و بی مسؤولیتی به این مرحله رسیده است.
 
وحید زمان افزود:  موجری که وسایل مستأجر را بیرون از خانه می‌ریزد، از نظر کسانی که ناظر قضیه هستند بدترین انسان روی زمین است که حکم تخلیه برای مستأجر گرفته و اثاث را بیرون ریخته و خانواده‌ای با فرزند کوچک از خانه خود بیرون انداخته است، ظاهرا صاحبخانه صد در صد مقصر است.
وی تصریح کرد: حکم تخلیه معمولاً بعد از طی مراحل قانونی با در نظر گرفتن تمام ابعاد قانونی و احساسی صادر خواهد شد؛  در طی انجام کارهای اداری  به اندازه کافی فرجه به مستأجر داده شده  و فرصت‌های لازم در اختیار قرار گرفته است اما متاسفانه در اکثر موارد بی مسؤولیتی مستاجر کار را به تخلیه منزل رسانده است.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  بیان کرد:  با توجه به تجربیاتی که داشتیم، در اکثرمواقع فردی که قربانی کار شده واثاث منزلش کنار خیابان ریخته شده  با این قضیه مشکلی ندارد و راضی هست.
 
زمان با اشاره به یک مورد تخلیه اضافه کرد: در زمستان گذشته موردی در بومهن داشتیم؛ درهوای سرد زمستان اثاث توسط موجر بیرون ریخته شده بود و به ما اطلاع دادند؛ فرماندار و معاون فرماندار و شهردار و تعدادی از مسؤولان حضور پیدا کردند که به پدر خانواده پیشنهاد اسکان موقت و پرداخت وام داده شد اما  متاسفانه نپذیرفت و انتظار داشت ودیعه منزل او را بهزیستی و کمیته امداد بلاعوض در اختیار او بگذارند.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پردیس گفت: بهتر است در این موارد برخورد احساسی نداشته باشیم، و برای حل مسأله به صورت کارشناسی از مددکاری اجتماعی کمک گرفته شود.
 
زمان ادامه داد:  رسانه‌های غربی و شبکه‌های ماهواره ای به دنبال سوژه‌هایی از این دست هستند تا به شکلی نادرست انگ کم کاری به مسؤولان بزنند و ناکارآمدی  را برجسته کنند اما با بررسی منطقی و کمک معقولانه دیگر بهانه‌ای به دست رسانه‌های غربی نمی‌دهیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار