شهردار رباط کریم گفت: فضای سبز رباط کریم به سیستم آبیاری نوین مجهز می شود.
کد خبر: ۴۳۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 06 June 2017
مسعود مختاری، با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: شهرداری رباط کریم با توجه به بحران کم آبی در سطح کشور همواره بر صرفه جویی حداکثری آب تأکید ویژه ای داشته و به آن اهتمام ورزیده است.

وی بر لزوم اجرای سیستم آبیاری قطره ای برای درختان سطح شهر اشاره کرد و بیان داشت: در آبیاری قطره‌ای تنها بخشی از خاک اطراف بوته‌گیاه یا درخت آبیاری می‌شود، کاهش تبخیر از سطح خاک، عدم وجود روان آب‌های سطحی و کنترل نفوذ عمقی از عواملی هستند که سبب کاهش مصرف آب و در نتیجه افزایش بازده آبیاری می‌شود، در واقع در این روش قسمت‌های اضافی خاک که معمولاً در روش‌های سنتی مرطوب شده و آب آن به مصرف تبخیر یا تعرق علف‌های هرز می‌رسد، خشک باقی می‌ماند.

مختاری اضافه کرد :تلاش کردیم تا با استفاده از آب چاه به صورت سیستماتیک و با استفاده از تجهیزات آبیاری قطره ای و افزایش دوره های آبیاری به صورت روزانه و حمل و نقل آب توسط تانکرها منابع آبی شهر را مدیریت و برنامه ریزی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که شهر رباط کریم از لحاظ سرانه های فضای سبز در سطح استان تهران در رتبه نخست قرار دارد لازم است به منظور حفظ این مقام و همچنین نگهداری اصولی این فضاها در مدیریت منابع آبی به اندازه کافی دقت های لازم را لحاظ کرد.

شهردار رباط کریم در پایان بیان داشت: تمام تلاش شهرداری رباط کریم بر آن است تا با استفاده از سیستم های نوین مدیریت آب علاوه بر افزایش بهره وری بیشترین صرفه جویی را انجام دهد تا ضمن تداوم و بقای سفره های زیر زمینی به صورت پایدار در جهت افزایش تنوع زیستی شهر اقدام کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار