همه دروغ‌هایی که درباره پلاسکو گفتند
جریان سیاسی خاص و برخی دولتی‌ها در جریان حادثه پلاسکو مرتکب ناراستی‌هایی شدند که به نظر می‌رسد واکنش مردم نسبت به این ناراستی‌ها را در انتخابات آینده لمس خواهند کرد.
کد خبر: ۳۷۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 12 February 2017
به گزارش تابناک نیوز به نقل از  افکارنیوز، شاید پلاسکو هنوز فرو نریخته بود که اصلاح‌طلبان حملات خود به سمت  محمدباقر قالیباف، شهردار تهران را آغاز کردند.
در این گزاره اگر تردید باشد اما هیچکس شک ندارد که بسیاری از توییت‌ها و اظهارات و تلاش‌های سیاسی اصلاح‌طلبان برای کوبش شهردار تهران در حالی آغاز شد که هنوز امیدهایی برای زنده یافتن آتش‌نشان‌ها در زیر آوار وجود داشت!
هجمه‌ای که در تمام روزهای آواربرداری پلاسکو ادامه یافت و پس از آن هم...
جریان سیاسی خاص هرآنچه را که در چنته داشت در این ماجرا رو کرد.
از کنایه محمود صادقی به نظام اسلامی که همراه با عکس سلفی او در کنار آوار پلاسکو در فضای مجازی منتشر شد تا اقدام شکوهمند احمد مسجدجامعی که تصمیم گرفته بود از شورای شهر استعفا بدهد اما پس از بلند آتش از ساختمان پلاسکو، بیانیه‌ای نوشت و اینطور گفت که در شورا می‌ماند تا مقصّر را به مردم معرفی کند!
بیانیه‌ای که برخی رسانه‌ها در اشاره به آن گفتند مقصّری که مسجدجامعی قصد معرفی آنرا دارد از هم‌اکنون مشخص است.
در این میان البته مشاور فرهنگی و معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور هم از قافله عقب نماندند و با توییت‌های پیاپی خود تلویحاً قالیباف را متهم به بی‌کفایتی کردند و حتی خواستار استعفای او شدند.
قضیه به همینجا ختم نشد و حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در چند پست توییتری با عنوان «توصیه‌های ایمنی پساپلاسکو» کنایه‌هایی را درباره آتش، ساختمان‌های مجاور و ضرورت مراقبت از جرقه‌ها مطرح کرد که آگاهان سیاسی و امنیتی آنها را «تهدید امنیتی سطح بالا» ارزیابی کردند.
*شعارهایی که فقط اصلاح‌طلبان شنیدند!/ما در توییتر دوستان خودمان هم عضو نیستیم...
انتقادات اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها از شهردار تهران در ماجرای پلاسکو البته در حالی بود که قانون و حتی تفسیر قانونی دولت روحانی درباره ساختمان‌های ناایمن؛ پلمب این ساختمان‌ها را وظیفه «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» می‌داند.
وظیفه‌ای که باید بر اساس گزارش‌های شهرداری انجام شود.
با این حال اما عمده اصلاح‌طلبان و رسانه‌های آنها طی روزهای پساپلاسکو از عالم و آدم گفتند الّا این یک مورد و کار را به جایی رساندند که رفتارهای آنها بیشتر به یک عملیات فریب برای استتار مسئول اصلی این پرونده شبیه شد.
در کنار این رفتارها اما رخداد عجیب دیگری هم بوقوع پیوست و آن ناراست‌هایی بود که برخی رسانه‌ها و چهره‌های منتقد شهردار تهران برای باورپذیر شدن صحبت‌های خود گفتند.
ناراست‌هایی که نوعاً در قالب فعالیت رسانه‌ای پمپاژ شد تا به هر صورت ممکن شهردار تهران را از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری دولت دوازدهم منصرف کند.
یکی از این ناراست‌ها طرح مسئله «شعار علیه قالیباف» در مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان بود.
با اینکه گفته می‌شود جمعیت حاضر در تشییع آتش‌نشان‌های شهید، میلیونی بوده است اما هیچ سندی مبنی بر اینکه در این تجمع باشکوه علیه شهردار تهران شعاری داده شده باشد، وجود ندارد.
فی‌الواقع هیچ شعاری داده نشد حتی با وجود اینکه مثلا روزنامه شرق در روز پنجشنبه قبل از تشییع نیز صراحتاً «خط شعارهای تند علیه شهرداری تهران» را در مصاحبه با «عباس عبدی» مورد تأکید قرار داده بود.
با این حال و حتی علیرغم اینکه یکی از مدیران تحریریه روزنامه شرق نیز در توییت‌های خود از مراسم تشییع آتش‌نشان‌ها صراحتاً تأکید کرد که هیچ شعاری داده نشده، اما یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در صبح فردای مراسم تشییع از تیتر اول «قالیباف، قالیباف... استعفا، استعفا» استفاده کرد و اینطور گفت که این شعار در حاشیه تشییع آتش‌نشان‌های شهید سر داده شده است!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار