پایانی بر شور شیرین اعتکاف امسال
حلاوت تلاوت قرآن و زمزمه دعای ام داوود به منزله حسن ختام سه روز حضور خالصانه حدود 60 هزار معتکف از قشرهاي مختلف مردم در مساجد، تکايا و حسينيه های استان خراسان رضوی بود.
کد خبر: ۳۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷ 05 May 2015
به گزارش تابناک از مشهد، مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این باره گفت : هم زمان با ١٣ رجب المرجب و سالروز ولادت امام علی (ع) مراسم معنوی اعتکاف با حضور ٦٠ هزار نفر در مساجد این استان آغاز شده بود که دیروز با خواندن دعای ام داوود به پایان رسید.

حجت الاسلام حسین علی رحمتی همچنین افزود: از ٦٢٠ مسجدی که در خراسان رضوی برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده بودند ١٧٠ مسجد در مشهد قرار داشت.
وی اظهار کرد: از کل معتکفانی که برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کردند ٢٠ هزار نفر در مساجد مشهد و ٤٠ هزار نفر در مساجد دیگر شهرستان های این استان معتکف شدند که ٨٠ درصد آنان را بانوان تشکیل دادند.
همچنین معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز گفت: در مراسم اعتکاف ماه رجب المرجب امسال ٢٠٠ مرد در مسجد جامع گوهرشاد در جوار حرم مطهر رضوی معتکف شدند.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: امسال برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف مسجد گوهرشاد ١٢ هزار نفر از سراسر کشور ثبت نام کردند که از این تعداد ٢٠٠ نفر برگزیده شدند.
وی همچنین از برگزاری مراسم معنوی و روح بخش قرائت زیارت ام داوود در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: دلدادگان اهل بیت (ع) و زائران و مجاوران حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در آخرین روز مراسم معنوی اعتکاف، همراه با معتکفان دعای ام داوود را قرائت و برای فرج امام عصر (عج) دعا کردند که حاج آقای سماواتی اجرای این بخش را به عهده داشتند.

وی افزود: برنامه های مراسم اعتکاف در قالب مناجات خوانی، قرائت قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مدیحه سرایی، قرائت زیارت امین ا... و ادعیه، بیان احکام، حلقه های معارف و اهدای هدایای فرهنگی ویژه معتکفان اجرا شد.

همچنین به گزارش خراسان، مراسم معنوي اعتکاف امسال تربت جام هم با حضور حدود ۳ هزار نفر از قشرهاي مختلف مردم شهرستان در ۲۸ مسجد برگزار شد.

در خليل آباد نيز تعداد ۶۰۰ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند. بيشتر معتکفان را بانوان تشکيل دادند که از سحرگاه 13 رجب در ۲ مسجد جامع و صاحب الزمان و همچنين مساجد شهر کندر معتکف شدند.

همچنین رئيس اداره تبليغات اسلامي فريمان اعلام کرد: امسال هزار و ۷۱۱ نفر در ۱۵ مسجد شهرستان فريمان معتکف شدند.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي سرخس هم از معتکف شدن بيش از ۷ هزار نفر در مساجد شهرستان خبر داده است.

در تربت حيدريه نیز بيش از ۴ هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال آسمانی شدند.

همچنین در ششمين سال متوالي بيش از ۱۰ مسجد در بخش شهرآباد بردسکن ميزبان آيين معنوي اعتکاف شدند و در شهرستان مه ولات هم ۲ هزار نفر در ۱۶ مسجد توفیق معتکف شدن داشتند.

برچسب ها: اعتکاف ، معتکف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار