مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش چشمگیر حجم آلاینده ها در هوای مشهد، کیفیت هوای این کلانشهر روز دوشنبه ناسالم و در وضعیت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 04 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، حمید صالحی با بيان اين مطلب، اظهار کرد: بر اساس گزارش دریافتی از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد صبح امروز 133 پی.اس.آی و فراتر از حد مجاز است.

این مسئول گفت: هم اکنون میزان آلودگی هوا در ایستگاه های خیام شمالی، سجاد، سرافرازان، سمزقند، شهید مفتح، الهیه، کریمی، خاقانی، شهید آوینی، خیام جنوبی و لشکر بالاتر از میزان مجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: ایستگاه های خیام شمالی با 189، سجاد با 185، سرافرازان با 170، سمزقند با165، شهید مفتح با 160، الهیه 156، کریمی با 153 پی.اس.آی به ترتیب آلوده ترین نقاط مشهد در صبح امروز هستند که کیفیت هوای این مناطق برای کلیه گروه های سنی ناسالم گزارش شده است.

وی ادامه داد: ایستگاههای خاقانی با 140، شهید آوینی 135، خیام جنوبی 128 و لشکر با 101 پی.اس.آی به ترتیب دیگر نقاط آلوده مشهد از نظر کیفیت هوا هستند.

صالحی اظهار کرد: پیش بینی می شود با افزایش رفت و آمد در سطح شهر این وضعیت تا پایان امروز شدت یابد و به همین دلیل توصیه می شود که مردم از رفت و آمدهای غیرضرور خودداری و تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر مشهد پرهیز کرده و عموم مردم فعالیتهای ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار