عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، یکی از دغدغه های خود را کمبود واگن مترو در شهر تهران عنوان کرد و افزود: کمبود 1000 واگن مترو باعث شده تا شهروندان در خط 3، نیم ساعت منتظر مترو بمانند، حاضرم و راضي ام براي اين موضوع دست رئيس جمهور را ببوسم، اما مردم راحت باشند.
کد خبر: ۲۱۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 23 April 2016
یک عضور شورای شهر تهران می گوید: کمبود 1000 واگن مترو باعث شده تا شهروندان در خط 3، نیم ساعت منتظر مترو بمانند، حاضرم و راضي ام براي اين موضوع دست رئيس جمهور را ببوسم، اما مردم راحت باشند.

بوالفضل قناعتي در مورد تخلفات تاجر معروف مبل (ع الف) و تخلفات جدیدش گفت: اين فرد در منطقه يك محدوده پارک وی در پروژه ١٨هزار متري كه مجوز مسكوني داشته ١٦هزار متر مربع تخلف تغییر کاربری از مسکونی به اداری انجام داده و  آن را به تجاري تبديل كرده و حدود ٣هزار متر هم تخلف اضافه بر تراکم داشته است. این شخص چراغ قرمز را رد كرده و ٢٠٠ميليارد تومان به علت تخلف جريمه می‌شود.
 
تاجر برزگ مبل جریمه سنگینی بپردازد تا تخلف نکند

قناعتي به شهرداري هشدار داد و گفت: تاجر برزگ مبل جریمه سنگینی بپردازد تا فکر تخلف به سرش نزند، اين افراد كه سابقه تخلف دارند بايد با حساسيت بيشتري رصد شوند. به شهردار تهران تذكر داديم كه با توجه به كميسيون ماده ١٠٠ تخلفات اين شخص قلع و قمع شود يا جريمه سنگيني بپردازد تا ديگر تخلف نكند.

وي ادامه داد: شهرداري كنترل لازم را ندارد و در برخي از پرونده ها شاهد اين هستيم كه شهرداري ماده ٧ را به خوبي اجرا نمي كند كه تخلفات در مناطق يك، دو، سه و پنج بي رويه شده است .ناظران طي نقشه هاي نظام مهندسي بايد اين مناطق را كه زمين خواري در آن ها صورت مي گيرد با در نظر گرفتن ضوابط قانوني كنترل كنند.

خیابان فودکورت در تهران دردسرساز شده است

عضو شوراي شهر تهران گفت: خيابان شهید اندرز گو متاسفانه شبيه خيابان فود كورت شده و تمامي خيابان تبديل به رستوران هايي شده كه دردسر زيادي براي منطقه درست كرده است. شهرداري نبايد اين چنين مجوزهايي را در چنین خیابان هایی دهد در هنگام عصر ترافیک شدیدی در این خیابان ایجاد می شود.

شهردار تهران متخلفان را عزل کند نه تشویق

وي در مورد شهرداران برخی از مناطق  كه تخلف كرده‌اند، گفت: در شهرداري منطقه ٢ پروژه هتل اسپيناس تخلف بود اين تخلف جلوي شهردار منطقه صورت گرفت و قالیباف بايد با شهردار منطقه برخورد مي كرد، هیچگاه در شهرداری با افراد متخلف برخورد نشده است. باید افراد متخلف عزل سمت شوند تا عبرتی برای سایرین باشند. متاسفانه طي سه سال گذشته هيچ برخورد جدي از سوی شهردار تهران با متخلفان شهرداران منطقه نديده ايم بلکه این افراد بیشتر تشويق شدند.

سموم موش، زادو ولدشان را بیشتر کرد

قناعتی با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و طغیان پشه هاي سفيد، گفت: شهرداري سعي دارد سمومي كه براي از بين رفتن اين پشه ها وجود دارد را تهیه کند اما ممکن است سم اين پشه ها براي شهروندان خطرناك باشد، شهرداری با سمی که برای از بین بردن موش ها استفاده کرد برخی از موش ها را از بین برد و برخی از موش ها هم به سم عادت کردند و همین امر موجب زادو ولد بیشتری در موش ها شد. سازمان هاي مردم نهاد به تازگي از گربه ها نگهداری مي كنند كه مورد تاييد ما نيست. زندگي انسان ها با حيوانات تا حدودي است و نبايد بيشتر شود که موجب بیماری های خطرناکی خواهد بود.

ماهانه 15 میلیون تومان هزینه هر عضو شورا است

قناعتي در مورد حقوق ماهانه اعضاي شوراي شهر گفت: به تازگي حقوق اعضای شورای شهر  ٥ميليون تومان شده است قبلا 3 میلیون و 700 تومان دریافت میکردیم. با در نظر گرفتن هزینه های راننده، مشاور و دفتردار و پرداخت قبض آب و برق و غذا در ماه مبلغی معادل 15 میلیون تومان برای هر یک از شورا هزینه میشود. عضو شورای شهر در رابطه با بازديد خبرنگاران با یک عضو شورای شهر  گفت: هر کدام از اعضای شورای شهر از مبلغ بیت المال برای بازدید استفاده کند یک خائن است و به بيت المال خيانت مي كند.

میخواهم کاندیدای شورای پنجم شوم

وی درمورد احتمال کاندیدا شدن برای دوره پنجم شورا گفت: بايد شرايط كشور و شهر را در نظر بگيرم چون با جريان اصولگرايي وارد شورا شدم و در حال حاضر تجربیات بسیاری کسب کرده ام اما براي دور بعد كانديد مي شوم.در این دوره که در شورای شهر مشغول خدمت هستم تعداد 127 هزار رای مردمی داشتم.مردم، مردم تيز هوش و بصيري هستند و با رصد کردن عملكرد اعضا حتما خدمت گزار و دل‌سوز خود را انتخاب خواهند کرد. مردم بايد نماينده اي انتخاب كنند كه تلاش كند مشكل شهر حل شود.

اگر شهردار شوم دولت را از شهر بیرون می کنم

قناعتی در پاسخ به اینکه اگر شهردار تهران بود،چه کارهایی را در اولویت خود قرار میداد؟ اظهار داشت: اگر شهردار شوم  دغدغه و مشكل مردم در اولويتم خواهد بود، من تا کنون کار اجرايي بسیاری انجام داده‌ام  اما تا كنون به اينكه شهردار تهران شوم فكر نكرد‌ه ام، ولی مطمئنا کولاک می کردم.مهم ترين دغدغه ام حمل و نقل، آلودگي و بیرون بردن دولت از شهر است مردم تهران نبايد تاوان دولت را بدهند.

حاضرم دست رئیس جمهور را ببوسم

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، یکی از دغدغه های خود را کمبود واگن مترو در شهر تهران عنوان کرد و افزود: کمبود 1000 واگن مترو باعث شده تا شهروندان در خط 3، نیم ساعت منتظر مترو بمانند، حاضرم  و راضي ام براي اين موضوع دست رئيس جمهور را ببوسم، اما مردم راحت باشند.

دولت به تعهد 82 درصدی اش عمل نکرد

 قناعتی با اشاره به وضعیت نابسامان حمل و نقل شهری ادامه داد: در حال حاضر 6 هزار اتوبوس، در شهر تهران وجود دارد كه از این تعداد 2هزار اتوبوس در سال 97 از رده خارج مي شوند، با توجه به جمعيت تهران بايد در حال حاضر ٩هزار اتوبوس وجود داشته باشد تا بتوانیم به طور معمول به شهروندان خدمات دهیم، از تعداد 6 هزار اتوبوس 3هزار اتوبوس گاز سوز هستند و ٨٠درصد آن ها به بخش خصوصي واگذار شدند و 20 درصد باقی مانده  بي آر تي هستند که در بخش مديريت شهري است.قیمت اتوبوس دوکابینه ٨٠٠ميليون تومان است که دولت برای خرید آن به تعهد 82 درصدی اش عمل نکرده است.

وی افزود: دولت يك ريال برای خرید اتوبوس به شهرداری کمک نکرد و شهرداري 200 اتوبوس را وارد میکند، با اين روند در سال ٩٨با فاجعه ترافيك رو به رو خواهيم بود كه مردم براي هر اتوبوس يك ساعت باید منتظر باشند.
برچسب ها: مترو ، دولت ، شهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدي كريمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
به اقاي قناعتي عضو شوراي اسلامي شهر تهران بگوييد ابتدا وظايف 30 گانه قانون شوراها را پيگير باشند نيازي به شعار دادن نيست همين يك فقره نظارت به شهرداري تهران را دنبال كنيد بس است.مردم شما را انتخاب كردند كه وضعيت شهرداري را سامان دهيد نظارت بردولت را به مردم ايران واگذار كنيد...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار