قناعتی گفت: بنده نمی دانم آقای نجفی در گزارش صد روزه خود چه دستاوردهایی را به عنوان برنامه های شهردار جدید تهران معرفی می نماید و آنچه مشهود بوده سیاسی کاری های مکرر به جای فعالیت های سازنده می باشد.
کد خبر: ۵۳۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 12 December 2017
عضو هیئت رئیسه چهارمین دوره شورای شهر تهران در گفت و گو با افکارنیوز با انتقاد از سکون و رکود در فعالیت های شهرداری تهران، نسبت به عملکرد آقای نجفی در بازه 100 روز گذشته عنوان کرد: آنچه بنده به عنوان یک شهروند تهرانی و جزوی از اعضای شورای شهر سابق تهران مشاهده کردم بی عملی، بی تحرکی و عدم برنامه ریزی برای ایجاد تحول در شهر تهران تا به امروز بوده است. بنده نمی دانم آقای نجفی در گزارش صد روزه خود چه دستاوردهایی را به عنوان برنامه های شهردار جدید تهران معرفی می نماید و آنچه مشهود بوده سیاسی کاری های مکرر به جای فعالیت های سازنده می باشد.

ابوالفضل قناعتی همچنین به تعطیلی برخی از فعالیت های صورت گرفته توسط شهردار سابق نیز اشاره کرده و می افزاید: متاسفانه سیاسی کاری های صورت گرفته که با جوسازی های رسانه های اصلاح طلب نیز همراه بوده موجب گردیده تا اقدامات شایان ذکر شهردار سابق همچون افتتاح خط 7 مترو نیز تعطیل گردیده تا مسافران حمل و نقل عمومی بیشترین ضربه را نسبت به این اقدامات ببینند.

وی به انتقادهای مکرر صورت گرفته توسط اعضای شورای شهر و شهردار جدید تهران نسبت به فعالیت های گذشته نیز گذری انداخته و چنین شیوه ای را فرار رو به جلو عنوان می نماید: متاسفانه شاهد اتفاقی هستیم که نه تنها خارج از عرف کارشناسی و تخصصی بوده بلکه اخلاق حرفه ای را نیز زیر سوال می برد. مسئولین مدیریت شهری برای فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد صد روزه خود تا به امروز صرفا به نقد عملکرد مدیریت سابق اکتفا نموده و گویی خود وظیفه ای برای بهبود اوضاع شهری ندارند. به قول معروف به آقای نجفی باید گفت گر تو بهتر می زنی بستان بزن!!باید از آقای شهردار پرسید که شما در زمان تصدی چقدر در حوزه توسعه خطوط ریلی پیشرفتی داشته اید؟، در راستای بهبود راه های مواصلاتی شهر تهران و همچنین بهبود وضعیت عمرانی چه فعالیت هایی داشته اید؟ اینکه ما به جای پاسخگویی به شهروندان فقط به نقد عملکرد گذشته بپردازیم دیگر برای مردم تکراری و خسته کننده شده و مردم به دنبال پاسخ به مطالبات خود می باشند. مردمی که در انتخابات شورای شهر شرکت کرده و به امید بهبود وضعیت شهری به منتخبین خود رای داده اند، خواهان مچ گیری سیاسی و یا سخنرانی های بی نتیجه نیستند بلکه می خواهند اقدامات صورت گرفته توسط مدیران را به صورت ملموس حس کنند.

ابولفضل قناعتی، شهرداری تهران را نهادی اجتماعی دانسته که خارج از فعالیت حزبی در مجلس شورای اسلامی بوده، وی در این زمینه می گوید: برخلاف دیگر جایگاه های سیاسی در کشور، شورای شهرها و حتی شهرداری ها به عنوان یک نهاد اجتماعی نیازمند اقدامات تخصصی و فن سالارانه بوده تا به موفقیت میل پیدا کند. شما نمی توانید با چاشنی سیاسی کاری، در عرصه یک نهاداجتماعی به موفقیت برسید همان طور که در گذشته نیز ثابت شده همواره شهردارهایی در شهرهای مختلف کشور موفق بوده اند که تخصص گرایی را سرلوحه کار خود قرار داده اند. تجربه دوره اول شورای شهر تهران به خوبی نمایانگر شکست پروسه سیاسی کاری در شهرداری ها به خصوص حضور در مدیریت شهری همچون تهران می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار