رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان سمنان با تشریح وضع آلودگی هوا در شهرهای این استان گفت: هوای شهر سمنان برای گروه‌های حساس ناسالم است.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱ 02 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، محمد حمیدی، رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی وضع ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در این استان، در حال حاضر شاخص آلایندگی هوا در شهر‌های گرمسار و شاهرود در وضع قابل‌قبول است؛ اما در شهر سمنان، این شاخص برای گروه‌های حساس در وضع ناسالم قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا در شرایط فعلی در شهر سمنان، برگزاری مسابقات و حضور میدانی ورزشکاران در فضای باز ممنوع بوده و لازم است تا اولیای مدارس تا بازگشت شرایط عادی هوا، از برگزاری مراسم صبحگاه و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز مدارس پرهیز کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به ممنوعیت تردد خودرو‌های فاقد معاینه فنی و دودزا در جاده‌ها و خیابان‌های این استان گفت: در صورت تردد و مشاهده این‌گونه وسایط نقلیه، پلیس راهور نسبت به برخورد قانونی و اجرای مقررات مربوطه اقدام خواهد کرد.

حمیدی با تأکید بر لزوم تلاش تمامی اقشار مختلف مردم و مسؤولان، سازمان‌ها و مراکز تولیدی و صنعتی استان به‌منظور بازگشت شرایط عادی هوا از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان خواست تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی همچنین بر لزوم کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی و تک‌سرنشین تأکید و اظهار کرد: رانندگان استان سمنان از روشن نگه داشتن خودرو‌ها به‌صورت درجا در توقف‌های طولانی بپرهیزند.

رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان سمنان ضمن توصیه به اقشار مختلف مردم نسبت به استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل، تصریح کرد: شاخص کیفیت هوا به‌صورت لحظه‌ای مورد سنجش دستگاه‌های مسؤول قرار گرفته است و در صورت افزایش میزان آلایندگی هوا، تمهیدات لازم اتخاذ می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار