رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از واریز بیش از پنج میلیارد تومان عواید مالی به خزانه دولت ناشی از فروش بیش از یک‌هزار دستگاه وسیله نقلیه توقیفی پس از ورود قانونی دادگستری این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 26 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از گذشت ۶ ماه از صدور دستور ساماندهی وضع پارکینگ‌های وسایل نقلیه، بیش از پنج میلیارد تومان عواید مالی ناشی از حراج عمومی وسایل نقلیه توقیفی کسب شد.

وی اضافه کرد: اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که رئیس قوه قضائیه دستورالعمل ساماندهی وضع پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی را طی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص صادر کرد و دستگاه قضائی استان سمنان بازدید‌های میدانی و پیگیری‌های نتیجه‌بخش را در دستور کار قرار داد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: در نهایت تا پایان آبان‌ماه سال جاری و پس از برگزاری چهار مرحله حراج عمومی، میزان پنج میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان عواید مالی به خزانه دولت واریز شد.

عبداللهی افزود: طی این حراج‌های عمومی تعداد یک‌هزار و ۶۶۹ وسیله نقلیه توقیفی به فروش رسیده است و همچنان فرآیند ساماندهی وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها با قوت و جدیت در حال انجام و پیگیری است.

وی گفت: به مسؤولان مربوطه تأکید شده است تا قبل از ارسال لیست وسایل نقلیه توقیفی به دادگاه اصل ۴۹ قانون، استعلام دقیق موتورسیکلت‌ها و خودرو‌ها مبنی بر نبود موانع قانونی را بررسی کنند تا در مسیر صیانت از بیت‌المال، تضییع حقوق قانونی مردم پیش نیاید.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: این فرآیند تا تعیین تکلیف قانونی تمامی وسایل نقلیه و ساماندهی وضع پارکینگ‌ها پیگیری می‌شود تا نگهداری وسایل نقلیه در توقفگاه‌های استان سمنان برای همیشه ضابطه‌مند شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار