مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آغاز ثبت‌نام تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۲ بنگاه‌های تولیدی به‌منظور تأمین مالی و نوسازی و بازسازی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ 01 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، یادگار احمدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: پیرو دستورالعمل ابلاغی وزیر صنعت، معدن و تجارت و در جهت پشتیبانی مؤثر از بنگاه‌های اقتصادی، تأمین نقدینگی موردنیاز آن‌ها و تکمیل، اجرا و راه‌اندازی پروژه‌های اولویت‌دار در سال مهار تورم و رشد تولید، فرآیند ثبت‌نام برای تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۲ راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: واحد‌هایی که مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند، می‌توانند با ورود به سامانه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی الکترونیکی khedmat.mimt.gov.ir درخواست خود را تکمیل و ثبت کنند تا از طریق کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و معرفی به بانک آن‌ها صورت پذیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: تسهیلات فوق شامل بنگاه‌های اقتصادی دارای مجوز از وزارت صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنوف تولیدی و مراکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی و واحد‌های فنی و مهندسی و طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

احمدی افزود: این تسهیلات به‌منظور تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی مشمول به جهت تقویت تحرک اقتصادی در بنگاه‌هایی که به علت محدودیت در تأمین نقدینگی امکان فعالیت کامل آن‌ها وجود ندارد و با دریافت تسهیلات امکان تثبیت و یا افزایش اشتغال و تولید آن‌ها فراهم می‌شود و همچنین تأمین تسهیلات به‌منظور کاهش مصرف و شدت انرژی، افزایش بازدهی و ارتقای کیفیت تولیدات و رقابت‌پذیری پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، تسهیلات موردنیاز جهت تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و معادن دارای پروانه بهره‌برداری و طرح‌ها و پروژه‌های ارتقای تولید دانش‌بنیان و واحد‌هایی که دارای مشکلات نقدینگی هستند، ارائه خواهد شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار