معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جهت دهی اعتبارات عمرانی افزایش ایمنی دانش آموزان است گفت: امسال برای ایمنی مدارس ۳۵۰ میلیون دلار هزینه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 03 October 2015
مرتضی رئیسی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در باره ی مقاوم‌سازی مدارس، گفت:با تصویب قانون تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس در مجلس هفتم ۴ میلیارد دلار بودجه بدین منظور اختصاص یافت که تا به امروز ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه به عبارتی دیگر بیش از ۴.۸ میلیارد دلار صرف افزایش ایمنی مدارس شده است افزود: بیش از ۶۶ هزار کلاس درس برای مقاوم‌سازی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند که ۲۹ هزار کلاس درس به مرحله اجرای مقاوم سازی رفته‌اند.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:  با اختصاص این اعتبار تا امروز توانسته ایم دو میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی را مقاوم‌سازی کنیم و بیش از ۸ میلیون مترمربع فضای آموزشی تخریب و بازسازی شده‌اند که ۹۰ درصد آن رو به اتمام است.

رئیسی با بیان اینکه عمده‌ترین کار آموزش و پرورش در بخش عمرانی افزایش سطح ایمنی مدارس است تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کمک‌های مردمی صرف جایگزین کردن مدارس استاندارد به جای مدارس فرسوده می شود.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد اعتبارات سال ۹۴ در جهت افزایش ایمنی مدارس هزینه می‌شود و براین اساس امسال در رابطه با ایمنی سیستم‌های گرمایشی مدارس اعتبار مناسبی اختصاص یافته است به طوری که ۶۴ هزار کلاس درس طی سال‌ها‌ی ۹۲ و۹۳ به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند و امسال نیز ۴۰ هزار کلاس درس با اولویت مناطق محروم و سردسیر به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز می‌شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با اشاره به اینکه تعداد مدارس تخریبی در روستاها کمتر است، تاکید کرد: بیشترین درصد مدارس تخریبی در شهرها قرار دارند.

به گفته وی، ضوابط و روش‌های ایمن سازی مدارس توسط ایران تهیه شده است و این اسناد بومی از علمی‌ترین تحقیقات دنیا ریشه گرفته است.

وی با بیان اینکه  در سال ۹۴ فقط در بخش اعتبارات ملی۱هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که ۹۰ درصد آن تخصیص یافته است و پیش بینی می‌شود که امسال اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش بیش از دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان شود.

رئیسی با بیان اینکه  جهت دهی اعتبارات عمرانی افزایش ایمنی دانش آموزان است گفت:تلاش ما براین است تا اگر حادثه‌ای رخ داد کمترین خسارت را داشته باشیم و امسال برای ایمنی مدارس ۳۵۰ میلیون دلار هزینه می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار