بنا به تاکید مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران 2100 ساختمان آموزشی در تهران وجود دارند که 72 درصد از این ساختمان‌ها متعلق به آموزش و پرورش است اما 28 درصد از این مدارس، مدارس مساله دار ملکی و یا متعلق به برخی نهادها هستند.
کد خبر: ۵۳۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 10 December 2017
نام تهران كه مي آيد شايد انتظار نداشته باشيم بيش از يك چهارم مدارس پايتخت فرسوده باشند و حدود يك سوم آنها اجاره اي ؛‌ اما همين حقيقت تهران را  به شهر مدارس فرسوده تبديل كرده است.

مشكل بافت فرسوده در كلانشهر تهران فقط دامن خانه ها و املاك شخصي مردم را نگرفته بلكه اين موضوع شامل حال مناطق عمومي همچون مدارس نيز مي شود و در برخي محلات قديمي و داراي بافت فرسوده شاهد مدارسي فرسوده يا نيازمند مقاوم سازي هستيم؛‌ مدارسي كه هر لحظه ممكن است با كوچكترين لرزشي از پاي دربيايند و  بر سر دانش آموزان و معلمان مدرسه خراب شوند. با وجود اين كمبود اعتبارات يا بي توجهي مسئولان آموزش و پرورش به تخصيص بودجه هاي عمراني موجب شده است تا اين مدارس فرسوده باقي بمانند.
نتیجه تصویری برای مدرسه فرسوده استان تهران

مدارس تهران؛ 26درصد فرسوده و 32 درصد نيازمند مقاوم سازي

 اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران  درباره تعداد مدارس فرسوده پایتخت مي گويد: 26 درصد ساختمانهای مدارس تهران بافتی فرسوده دارند که باید نوسازی شود. ضمن آنکه 32 درصد از مدارس باید مقاوم سازی شود، مابقی مدارس تهران از استحکام کافی برخوردار هستند. چهاربند درباره اعتبار اختصاص یافته شده برای نوسازی یا مقاوم سازی مدارس گفت: همه اینها بستگی به بودجه تخصیص داده شده دارد اما بیشتر فعالیتهای مربوط به نوسازی و مقاوم سازی مدارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز است.

نتیجه تصویری برای مدرسه فرسوده استان تهران

كلاسهاي اجاره اي تهران

مشكل مدارس شهر تهران اما تنها به مدارس فرسوده خلاصه نمي شود. آموزش و پرورش در بخش مدارس در حدود يك سوم مدارس تهران اجاره نشين افراد حقيقي و حقوقي است. بنا به تاكيد مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران 2100 ساختمان آموزشی در تهران وجود دارند که  72 درصد از این ساختمان‌ها متعلق به آموزش و پرورش است اما 28 درصد از این مدارس، مدارس مساله دار ملکی و یا متعلق به برخی نهادها هستند که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته اند و یا دارای مالک حقیقی هستند که این مدارس را اجاره داده‌اند اما برخی بنابرنیتشان اجاره قابل توجهی نمی‌گیرند.

به گفته چهاربند 80 مدرسه از مجموع این مدارس، حکم قلع و قمع دارند. در تابستان برای تخریب این مدارس اقدام می‌شود مگر اینکه با مالکان صحبت شود. وي مي افزايد: تلاشهایی شده تا با اجازه شورای آموزش و پرورش استان، باقی‌مانده‌ مبلغ مورد نیاز را تامین کنیم تا هزینه انتقال اسناد آن مدارس را به آموزش و پرورش فراهم کنیم. با این وجود 80 ملک دیگر هم هست که باید قبل از ورود به تابستان تعیین تکلیف شود.

نتیجه تصویری برای مدرسه فرسوده استان تهران

تهران، ركوردار مدارس فرسوده كشور

مرتضی رییسی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نيز درباره برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس برای انجام عملیات تخریب و بازسازی با توجه به فرسوده بودن فضاهای آموزشی استان تهران ميگويد: سیاست دولت و روند اعتباراتی که برای تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده، حذف مدارس تخریبی طی سه سال است که در این راستا استان و شهر تهران به دلیل داشتن بیشترین مدارس فرسوده در بین شهرهای کشور، در اولویت این امر قرار دارد.

چهاربند اما اعتبار اختصاص یافته شده برای نوسازی یا مقاوم سازی مدارس را وابسته به بودجه تخصیص داده شده ميداند اما تاكيد مي كند. بیشتر فعالیتهای مربوط به نوسازی و مقاوم سازی مدارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز است.

برچسب ها: مدارس فرسوده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار