وعده دیگری از رئیس قوه قضائیه بعد از ۱۲ روز تحقق یافت و بنای وزارت نیرو در بستر رودخانه چالوس تخریب شد. بناهای تخریب شده به تفرجگاه عموم مردم تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ 29 January 2022

به گزارش تابناک رضوی، در نشست شورای عالی قوه قضائیه مورخ 27 دی‌ماه، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، ‌رئیس دستگاه قضا به موضوع چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی پرداخت و در این راستا دستورات مهمی صادر کرد.

دستورات رئیس قوه قضائیه در راستای مقابله همه‌جانبه، بدون اغماض و هرگونه خط قرمز با متجاوزان و متعدیان به اراضی ملی و منابع طبیعی و سوداگرانی که مبادرت به تغییر کاربری اراضی زراعی می‌کنند صادر شده تا بناها و مستحدثاتی که از سوی افراد عادی و برخی دستگاه‌های حکومتی و دولتی در حریم رودخانه‌ها احداث می‌شوند، بدون ملاحظه قلع‌وقمع و تخریب شوند.

رئیس دستگاه قضا در همان جلسه به بناهای متعلق به دستگاه‌های دولتی و حکومتی در بستر رود چالوس اشاره کرد و دستور داد؛ بنای قدیمی متعلق به قوه قضائیه به‌عنوان اولین ساخت و ساز باید قلع‌وقمع شود و پس ‌از آن بنای مربوط به وزارت نیرو هم باید تخریب شود.

شنبه هفته گذشته، تنها 5 روز پس از دستور رئیس قوه قضائیه بنای مربوط به قوه قضائیه در حاشیه رود چالوس تخریب شد. امروز صبح نیز پس از انجام هماهنگی‌های لازم و فرایندهای قانونی، پس از گذشت 12 روز از دستور رئیس قوه قضائیه، بنای دوم که متعلق به وزارت نیرو بود، تخریب شد.

طبق اعلام دادگستری البرز در چارچوب قانون و با رعایت حریم رودخانه چالوس بناهای تخریب شده به تفرجگاه عموم مردم تبدیل می‌شود.

گفتنی است؛ چندین دستگاه‌ دولتی و حکومتی و همینطور افراد عادی در بستر رودخانه چالوس اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده‌اند که پس از تخریب بناهای متعلق به دستگاه قضا و وزارت نیرو، تخریب آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار