سلامت محیط زیست، ضامن نشاط جامعه است

کد خبر: ۸۶۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 26 June 2020
 

تابناک/استاندار گیلان گفت: سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه هم‌اندیشی با محوریت موضوعات مربوط به تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان بر لزوم گفتمان مشترک برای حفظ محیط زیست و تحقق توسعه پایدار تاکید کرد.

او جنگلبانان، محیطبانان و فعالان عرصه زیست محیطی و سمن‌ها را همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان نگهبانان شایسته طبیعت زیبای خدادادی خواند و گفت: سازمان‌های مردم نهاد در دنیای مدرن کارکرد‌های بسیاری برعهده دارند.

استاندار با بیان اینکه توسعه باید پایدار باشد، افزود: پایداری توسعه در گرو حفاظت از محیط زیست است چرا که سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است.

زارع با اشاره به حضور و نقش آفرینی مردم در قالب تشکل‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: شمار سمن‌های کشور در ابتدای تشکیل دولت یازدهم، ۲۰۰ مورد بود که این رقم در دولت دوازدهم به ۲ هزار و ۵۰۰ سمن افزایش یافته است.

او به موضوع زراعت چوب به عنوان راهکاری برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی اشاره کرد که هم اکنون در حال پیگیری و اجرا است و گفت: همراهی فعالان زیست محیطی، سمن‌ها و اقشار مختلف مردم و مشارکت بالای آنان در این راستا، توسعه و پیشرفت استان را به دنبال دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم پاسداری از مواریث طبیعی و زیست محیطی، حفظ سلامت مردم و جامعه را از طریق حفظ محیط زیست محقق شدنی دانست و با اشاره به اقدامات قابل تقدیر تشکل‌های مردم نهاد در گیلان به ویژه فعالان در حوزه‌های زیست محیطی بیان داشت: هرچه فعالیت این گروه‌های مردمی بیشتر شود، روند توسعه نیز سرعت بیشتری می‌یابد.

در این نشست که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، حفاظت از محیط زیست استان و منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز حضور داشتند؛ شرکت کنندگان در این جلسه هم اندیشی، دغدغه‌های خود در موضوعات زیست محیطی را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار