هادی امیدی در گفت وگو با خبرنگارتابناک

واریز 100 میلیارد تومان از قدرالسهم 25 درصد دولت به حساب چایکاران

کد خبر: ۱۱۷۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ 05 July 2024

هادی امیدی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با اشاره به واریز 100 میلیارد تومان از قدرالسهم 25 درصد دولت به حساب چایکاران، اظهار کرد: قدرالسهم دولت در برداشت بهاره سال جاری 250 میلیارد تومان است که بخشی از آن امروز پرداخت شد و مابقی نیز در حال پرداخت است.
وی با بیان اینکه کارخانجات چایسازی نیز به دنبال فروش چای خشک اقدام به پرداخت مطالبات چایکاران می کنند، افزود: امیدوایم در راستای منویات رهبر انقلاب، شاهد رونق چای و چایکاری در کشور باشیم و چایکاران با امید بیشتری به باغات ورود کنند و برداشت برگ سبز کیفی و مرغوب را انجام دهند.
نایب رئیس صندوق حمایت از توسعه صنعت چای، از پرداخت تسهیلات چهار درصد قرض الحسنه به چایکاران جهت بهزراعی و اصلاح و احیای باغات رها شده و خرید ادوات چیدن برگ سبز از محل اعتبارات صندوق خبر داد و خاطرنشان کرد: بازپرداخت این تسهیلات سه ساله است.
امیدی با اشاره به واردات حدود 7400 تنی چای خشک در سال جاری، یادآور شد: براساس مصوبه شورای قیمتگذاری محصولات کشاورزی، هرگونه واردات چای خشک منوط به خرید چای داخلی است.
وی با بیان اینکه امسال شاهد ارتقای کیفیت چای خشک تولیدی در کارخانجات هستیم، گفت: اهتمام چایکاران در تولید برگ سبز کیفی و فرآوری مناسب چای خشک در کارخانجات موجب رضایتمندی مصرف کنندگان چای ایرانی شده که نشان دهنده رغبت چایکاران برای احیا و جوان سازی باغات و آمادگی کارخاتجات برای بهسازی و نوسازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار